dc.contributor.advisor | Šebesta, Karel | |
dc.creator | Bartoszewska, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T12:32:58Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T12:32:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13546 | |
dc.description.abstract | Práce je věnovaná postavení češtiny v Polské škole v Praze. V první části se autorka zabývá historii a vznikem polských škol za hranicemi, a také vznikem, vývojem a současným stavem Polské školy v Praze. V části druhé charakterizuje předmět český jazyk v polské škole na základě programových dokumentů a učebnicových plánů. Poslední kapitola je založená na dotazníkovém šetření, jimž autorka zjišťovala jaké znalosti mají žáci Polské školy v Praze, jaké zaujímají postoje k češtině, jak ji využívají, posléze jaké mají s výukou zkušenosti a jak ji hodnotí. V závěru jsou formulovaná některá doporučení pro výuku češtiny na základě zjištěných skutečností. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The work engages in the status of the Czech language in the Polish School in Prague. In the first part, the author deals with the history and formation of Polish schools abroad, as well as with the formation, development, and current situation of the Polish School in Prague. The second part characterises the subject of the Czech language in the Polish School based on program documents and teaching plans. The last chapter is based on a questionnaire survey, by which the author ascertained the knowledge of pupils of the Polish School in Prague, their attitudes to Czech, the way they use the Czech language, and their experience with the tuition as well as their evaluation. The conclusion formulates certain recommendations for teaching Czech based on the ascertained facts. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Český jazyk v Polské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-10 | |
dc.description.department | Ústav bohemistických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Czech Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 50084 | |
dc.title.translated | Czech language in the Polish school | en_US |
dc.contributor.referee | Hrdlička, Milan | |
dc.identifier.aleph | 001034570 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Čeština pro cizince | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech for Non-Native Speakers | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav bohemistických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Čeština pro cizince | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech for Non-Native Speakers | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je věnovaná postavení češtiny v Polské škole v Praze. V první části se autorka zabývá historii a vznikem polských škol za hranicemi, a také vznikem, vývojem a současným stavem Polské školy v Praze. V části druhé charakterizuje předmět český jazyk v polské škole na základě programových dokumentů a učebnicových plánů. Poslední kapitola je založená na dotazníkovém šetření, jimž autorka zjišťovala jaké znalosti mají žáci Polské školy v Praze, jaké zaujímají postoje k češtině, jak ji využívají, posléze jaké mají s výukou zkušenosti a jak ji hodnotí. V závěru jsou formulovaná některá doporučení pro výuku češtiny na základě zjištěných skutečností. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work engages in the status of the Czech language in the Polish School in Prague. In the first part, the author deals with the history and formation of Polish schools abroad, as well as with the formation, development, and current situation of the Polish School in Prague. The second part characterises the subject of the Czech language in the Polish School based on program documents and teaching plans. The last chapter is based on a questionnaire survey, by which the author ascertained the knowledge of pupils of the Polish School in Prague, their attitudes to Czech, the way they use the Czech language, and their experience with the tuition as well as their evaluation. The conclusion formulates certain recommendations for teaching Czech based on the ascertained facts. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav bohemistických studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010345700106986 | |