Zobrazit minimální záznam

The Czech language course at Nová škola organization
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorMoravcová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-06T12:35:33Z
dc.date.available2017-04-06T12:35:33Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13559
dc.description.abstractDiplomová práce Český jazyk v Nové škole, o. p. s. představuje čtenářům problematiku jazykového znevýhodnění žáků cizinců a romských žáků, kteří pravidelně navštěvují projekt Rozlety Nové školy, o. p. s. Úvodní část práce představuje neziskovou organizaci Nová škola ajejí tři hlavní projektyRozlety, Komunitní vzdělávání a Romano suno. Stručně charakterizuje klienty projektu Rozlety, jimiž se zabývá tato práce. Jsou to jazykově znevýhodnění žáci, zejména cizinci (Rusové, Ukrajinci, Vietnamci, Číňané ad.) a Romové. Druhá kapitola je věnována jazykovému znevýhodnění uvedených žáků a zvlášť jeho kulturnímu a sociálnímu aspektu - zabývá se vlivy kultury ajazyka na lidské myšlení, zmiňuje teorii o jazykovém relativismu Sapira a Whorfa, rozebírá i mimojazykové faktory ovlivňující komunikaci a zabývá se interkulturním aspektem v komunikaci. Následující část této kapitoly je zaměřena na Bernsteinovu teorii jazykového deficitu a s ní související teorie o vlivu sociálního prostředí na osvojování komunikační kompetence. Závěr kapitoly se soustřeďuje na další aspekty, které mohou mít negativní vliv na školní úspěšnost těchto žáků. Třetí část práce je věnována problematice vyučování cizího jazyka, činitelům cizojazyčné výuky a způsobům začleňování jinojazyčných žáků do školní výuky. Čtvrtá kapitola detailně představuje...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis Czech language at Nová školal69 organization introduces it's readers the language disadvantages offoreigners and Roma, who regullary attend the project Rozletyl70 ofNová škola. Tbe first cbapter introduces the non-government organization Nová škola and it's three main projects - Rozlety, Komunitní vzdělávání 171 and Romano suno. l72 There is a brief profile of project Rozlety clients. These are the language disadvantaged pupils as foreigners (Russians, Ukrainians, Vietnamese, Chinese) and Roma pupils. Tbe second cbapter is dedicated the language disadvanteges of Rozlety pupils and extra it' s culture and social aspect. It deals with influence of culture and language on human thinking, mentions the Sapir' s and Whorf s theory and interculture aspect of communication. Part of this chapter deals with the Bemstein's theory of language deficit and further theories. The conclusion concentrates on further aspects of the possibility of their school failure. Tbe tbird part focus on foreign language teaching problems and work with multi-culture and multi-Ianguage class. Tbe fourtb part presents the project Rozlety and it's activities: instruction, freetime club and volunteers programme. This part focus on the Czech language instruction, it' s goals, didactic pIan, language skills of pupils and teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleČeský jazyk v Nové škole, o.p.s.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-10
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId35440
dc.title.translatedThe Czech language course at Nová škola organizationen_US
dc.contributor.refereeHudáková, Andrea
dc.identifier.aleph000978041
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Český jazyk v Nové škole, o. p. s. představuje čtenářům problematiku jazykového znevýhodnění žáků cizinců a romských žáků, kteří pravidelně navštěvují projekt Rozlety Nové školy, o. p. s. Úvodní část práce představuje neziskovou organizaci Nová škola ajejí tři hlavní projektyRozlety, Komunitní vzdělávání a Romano suno. Stručně charakterizuje klienty projektu Rozlety, jimiž se zabývá tato práce. Jsou to jazykově znevýhodnění žáci, zejména cizinci (Rusové, Ukrajinci, Vietnamci, Číňané ad.) a Romové. Druhá kapitola je věnována jazykovému znevýhodnění uvedených žáků a zvlášť jeho kulturnímu a sociálnímu aspektu - zabývá se vlivy kultury ajazyka na lidské myšlení, zmiňuje teorii o jazykovém relativismu Sapira a Whorfa, rozebírá i mimojazykové faktory ovlivňující komunikaci a zabývá se interkulturním aspektem v komunikaci. Následující část této kapitoly je zaměřena na Bernsteinovu teorii jazykového deficitu a s ní související teorie o vlivu sociálního prostředí na osvojování komunikační kompetence. Závěr kapitoly se soustřeďuje na další aspekty, které mohou mít negativní vliv na školní úspěšnost těchto žáků. Třetí část práce je věnována problematice vyučování cizího jazyka, činitelům cizojazyčné výuky a způsobům začleňování jinojazyčných žáků do školní výuky. Čtvrtá kapitola detailně představuje...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Czech language at Nová školal69 organization introduces it's readers the language disadvantages offoreigners and Roma, who regullary attend the project Rozletyl70 ofNová škola. Tbe first cbapter introduces the non-government organization Nová škola and it's three main projects - Rozlety, Komunitní vzdělávání 171 and Romano suno. l72 There is a brief profile of project Rozlety clients. These are the language disadvantaged pupils as foreigners (Russians, Ukrainians, Vietnamese, Chinese) and Roma pupils. Tbe second cbapter is dedicated the language disadvanteges of Rozlety pupils and extra it' s culture and social aspect. It deals with influence of culture and language on human thinking, mentions the Sapir' s and Whorf s theory and interculture aspect of communication. Part of this chapter deals with the Bemstein's theory of language deficit and further theories. The conclusion concentrates on further aspects of the possibility of their school failure. Tbe tbird part focus on foreign language teaching problems and work with multi-culture and multi-Ianguage class. Tbe fourtb part presents the project Rozlety and it's activities: instruction, freetime club and volunteers programme. This part focus on the Czech language instruction, it' s goals, didactic pIan, language skills of pupils and teaching...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990009780410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV