K možnostemi zlepšení koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Improvement of co-ordination abilities of young school children
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/13875/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13875Identifikátory
SIS: 36435
Kolekce
- Kvalifikační práce [8907]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dovalil, Josef
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
20. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: K možnosti zlepšení koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit zda lze zlepšit koordinační schopnosti u dětí na ZŠ zařazením všeobecně rozvíjejících cvičení a toto zlepšení dokázat pomocí testů koordinace. Metoda: Průzkum byl proveden u dvou 1.tříd na ZŠ. Experimentální i kontrolní skupina byla otestována na začátku školního roku. Poté byla na experimentální skupinu aplikována všeobecně rozvíjející cvičení. Na konci školního roku byly obě skupiny otestovány znovu stejnými testy. Výsledky: Z výsledku testů je patrné, že experimentální skupina se po aplikaci všeobecně rozvíjejících cvičení, v porovnání s kontrolní skupinou statisticky zlepšila. Klíčová slova: zlepšení koordinačních schopností, testy koordinačních schopností, všeobecně rozvíjející cvičení 2
Title: lmprovement of co-ordination abilities of young school children. Work objective: The aim of this thesis is to find out, if iťs possible to improve co-ordination abilities of children from elementary school, by adding general development trainings and prove this improvement by co-ordination tests. Method: Research was performed in two 1st classes of elementary school. 8oth experimental and control group were examinated on the biggining of the school year. Then were on the experimental group applied universa! development trainings. At the end of the school year were both groups examinated again with the same tests. Outcomes: From the test results we can see, that the experimental group reached statisticaly better results, than the control groups. Keywords: improvement of co-ordination abilities, test of co-ordination abilities, universa! development trainings 3