K možnostemi zlepšení koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Improvement of co-ordination abilities of young school children
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/13875/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13875Identifiers
Study Information System: 36435
Collections
- Kvalifikační práce [8907]
Author
Advisor
Referee
Dovalil, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: K možnosti zlepšení koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit zda lze zlepšit koordinační schopnosti u dětí na ZŠ zařazením všeobecně rozvíjejících cvičení a toto zlepšení dokázat pomocí testů koordinace. Metoda: Průzkum byl proveden u dvou 1.tříd na ZŠ. Experimentální i kontrolní skupina byla otestována na začátku školního roku. Poté byla na experimentální skupinu aplikována všeobecně rozvíjející cvičení. Na konci školního roku byly obě skupiny otestovány znovu stejnými testy. Výsledky: Z výsledku testů je patrné, že experimentální skupina se po aplikaci všeobecně rozvíjejících cvičení, v porovnání s kontrolní skupinou statisticky zlepšila. Klíčová slova: zlepšení koordinačních schopností, testy koordinačních schopností, všeobecně rozvíjející cvičení 2
Title: lmprovement of co-ordination abilities of young school children. Work objective: The aim of this thesis is to find out, if iťs possible to improve co-ordination abilities of children from elementary school, by adding general development trainings and prove this improvement by co-ordination tests. Method: Research was performed in two 1st classes of elementary school. 8oth experimental and control group were examinated on the biggining of the school year. Then were on the experimental group applied universa! development trainings. At the end of the school year were both groups examinated again with the same tests. Outcomes: From the test results we can see, that the experimental group reached statisticaly better results, than the control groups. Keywords: improvement of co-ordination abilities, test of co-ordination abilities, universa! development trainings 3