dc.contributor.advisor | Jebavá, Jana | |
dc.creator | Martínková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T13:51:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T13:51:08Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13904 | |
dc.description.abstract | Název: Cíle práce: Vnímání barev u sluchově postižených dětí The perception ofcolour in deaf children Cílem diplomové práce bylo předložit v teoretické části základní fakta o světě neslyšících a o barvách a jejich vnímání. V praktické části jsem se pokusila s pomocí stanovených hypotéz propojit obě témata. Snažila jsem se najít odpovědi na otázky, zda děti znají studené a teplé barvy, jak je děti vnímají, jaký vztah k nim mají, jak je barvy ovlivňují. Dalším cílem bylo ukázat, že předmět výtvarná výchova nemusí být při vzdělávání neslyšících dětí méně důležitý než jiné předměty. Konečným cílem bylo pokusit se navrhnout vzorovou hodinu výtvarné výchovy, která by sluchově postižené děti rozvíjela nejen po stránce výtvarné, ale i emociální a rozumové. Metoda: Průzkum byl proveden na Speciální základní škole pro sluchově postižené v Praze 5 Radlicích. Skupina, která se průzkumu účastnila, byla smíšená - 2 chlapci a 8 dívek ve věku od 14 do 17 let. Jednalo se o 8 neslyšících dětí slyšících rodičů, 1 nedoslýchavé dítě slyšících rodičů a 1 neslyšící dítě neslyšících rodičů. Metoda průzkumu byla provedena formou dvou písemných anket a tvorbou výtvarných prací (vybarvování předloh mandal) s asistencí osobní a tlumočníka. Anketa číslo 1 obsahovala 9 otázek s možností odpovědí ANO, NE i víceslovních... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Vnímání barev u sluchově postižených dětí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-21 | |
dc.description.department | Kinantropologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 36407 | |
dc.title.translated | The Perception of Colours in Deaf Children | en_US |
dc.contributor.referee | Bednář, Miloš | |
dc.identifier.aleph | 000943939 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Kinantropologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Cíle práce: Vnímání barev u sluchově postižených dětí The perception ofcolour in deaf children Cílem diplomové práce bylo předložit v teoretické části základní fakta o světě neslyšících a o barvách a jejich vnímání. V praktické části jsem se pokusila s pomocí stanovených hypotéz propojit obě témata. Snažila jsem se najít odpovědi na otázky, zda děti znají studené a teplé barvy, jak je děti vnímají, jaký vztah k nim mají, jak je barvy ovlivňují. Dalším cílem bylo ukázat, že předmět výtvarná výchova nemusí být při vzdělávání neslyšících dětí méně důležitý než jiné předměty. Konečným cílem bylo pokusit se navrhnout vzorovou hodinu výtvarné výchovy, která by sluchově postižené děti rozvíjela nejen po stránce výtvarné, ale i emociální a rozumové. Metoda: Průzkum byl proveden na Speciální základní škole pro sluchově postižené v Praze 5 Radlicích. Skupina, která se průzkumu účastnila, byla smíšená - 2 chlapci a 8 dívek ve věku od 14 do 17 let. Jednalo se o 8 neslyšících dětí slyšících rodičů, 1 nedoslýchavé dítě slyšících rodičů a 1 neslyšící dítě neslyšících rodičů. Metoda průzkumu byla provedena formou dvou písemných anket a tvorbou výtvarných prací (vybarvování předloh mandal) s asistencí osobní a tlumočníka. Anketa číslo 1 obsahovala 9 otázek s možností odpovědí ANO, NE i víceslovních... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Kinantropologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009439390106986 | |