Zavedení novinek v doporučených postupech a znalost metodiky zdravotnickým personálem v přednemocniční neodkladné péči na záchranných službách
Introduction of the news in recommended procedures and knowledge of the methods by the nursing staff in pre-hospital emergency care in first-aid services
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13975Identifikátory
SIS: 28614
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špunda, Jan
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství
Datum obhajoby
13. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Má bakalářské práce na dané téma se zabývá přednemocniční péčí a to především z toho důvodu, že již od roku 2001 pracuji u Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy, kde jsem zařazen ve funkci zdravotnický záchranář a obor urgentní medicíny je mi nejbližší. Přednemocniční neodkladná péče je péče o pacienty s akutní poruchou zdraví a o pacienty se zhoršujícím se již probíhajícím chronickým onemocněním, které může vést k náhlé smrti nebo které může bez rychlé odborné pomoci přivodit trvalé chorobné změny. Je to též péče o pacienty při stavech působící změny chování a jednání postiženého, ohrožující jeho samotného nebo jeho okolí. Přednemocniční neodkladná péče je nedílnou součástí urgentní medicíny, jenž si klade za cíl pomoci postiženým v kritických situacích přímého či nepřímého ohrožení života a zdraví a napomoci těmto lidem k návratu do plnohodnotného života bez výrazných omezení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
An establishment of innovations in recommended procedures and the knowledge of the medical staff methodology in the pre-hospital urgent care within the emergency medical services. The aim of our work was to find out the present state of knowledge and the fullfilling of recommended standard s for acute pre-hospital care. Due to the fact that within the last few years the emergency and ambulance services have undergone many changes, we were intrested in finding out at what phase the emergency and ambulance service is. Whether there is an aim to improve the quality of pre-hospital client care, and if the knowledge of recommended standards is enough, and whether the employer is intrested in enabling his workers to be continually educated in this area. Data collection was made by a teclmical questionaire, which, with the help of web pages (wv"w.katana-shop.comjanoch) and e-mail was sent to emergency and ambulance service workers through-out the Czech Republic and some countries in the world. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)