Stát a vzdělávání dospělých, historické, systematické a komparativní aspekty v ČR
State and adults education, historical, systematic and comparative aspects in CR
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/14158/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14158Identifikátory
SIS: 52353
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
5. 2. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Obsahem práce je v souladu se zadáním zmapování a zhodnocení vývoje v oblasti vzdělávání dospělých v ČR a jeho širších systematických a komparativních souvislostí. Práce je strukturována do osmi základních celků, které obsahují teoretické přístupy, historické peripetie vzdělávání dospělých, legislativní rámec a analýzu i současnou situaci s možnostmi rozvoje vzdělávání dospělých. Z předloženého vyplývá, že ve vzdělávání dospělých máme značné rezervy, ale i veliké možnosti k jeho využití, jako cesty k překonávání problémů na trhu práce, profesní kariéře jednotlivců, i růstu a kultivaci lidského potenciálu. Lze tedy konstatovat, že přes složitost a peripetie vývoje vzdělávání dospělých v naší republice vidíme zcela jednoznačný vývoj k žádoucímu stavu, kterým je optimální nabídka možnosti dalšího vzdělávání pro co největší část populace.
Content of the thesis is to chart and summarize development of adults' education in Czech Republic and its wider systematic and comparative context. The thesis is structured in eight main units, which contain theoretical accesses, historical difficulties in adults' education, legislation and also current situation in development of adults' education. Finally we have in education big reserves, but on the other hand we have also big possibilities in improvement the education as the channel to break the problem on the labor market and to increase the individual careers. In spite of the problem in development of the adults' education in Czech Republic we still can see that the possibility of the education is increasing by the optimalization of supply of the additional education for the big part of the population.