dc.contributor.advisor | Mandíková, Dana | |
dc.creator | Dobias, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T15:29:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-07T15:29:22Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/14329 | |
dc.description.abstract | The goal of my thesis has been to find about high school students' intuitive conceptions of energy. I followed the previous studies made in the energy field and in terms of them my own research was carried out in the form of a test. The test contained 13 questions and 152 freshmen from six classes and 112 secondary school leavers from five classes participated in this. In questions I was concerned with the most frequent misconceptions. I compiled the results for each task into tables and illustrated in graphs as well. I compared the first and fourth classes' results to find out how effective schools were in replacing misconceptions with the correct knowledge. I was interested as well if there is some relationship between misconceptions and sex or marks of the interviewees. Next I compared classes to each other. At the end I mentioned the risk of neglected misconceptions in studying physics. | en_US |
dc.description.abstract | Cílem mé práce bylo zjištění intuitivních představ studentů středních škol o energii. Vycházel jsem z průzkumů, které již byly v této oblasti fyziky provedeny a na jejich základě jsem provedl vlastní výzkum formou testu. Test obsahoval 13 otázek a zúčastnilo se jej 152 studenů ze šesti prvních a 112 studentů z pěti čtvrtých ročníků středních škol. V úlohách jsem se zabýval nejčastějšími intuitivními představami a zjišťoval do jaké míry se u studentů projevují. Výsledky jsem pro každou otázku zaznamenal do tabulek a pro přehlednost je doplnil grafy. Při porovnání výsledků studentů prvních a maturitních ročníků jsem zkoumal, jak se školám daří tyto představy usměrňovat a nahrazovat je správnými vědomostmi. Rovněž jsem se zajímal o vzájemný vztah existence intuitivních představ u studenta a jeho známkou z fyziky na vysvědčení nebo v závislosti na pohlaví. Dále jsem navzájem porovnával jednotlivé třídy a jejich úspěšnost při řešení testu. Na závěr se zmiňuji o riziku nepodchycených intuitivních představ při studiu fyziky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Představy studentů o energii | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-02-05 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 42241 | |
dc.title.translated | Student's Ideas about Energy | en_US |
dc.contributor.referee | Žák, Vojtěch | |
dc.identifier.aleph | 000940529 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠ | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠ | cs_CZ |
thesis.degree.program | Fyzika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠ | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Učitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠ | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé práce bylo zjištění intuitivních představ studentů středních škol o energii. Vycházel jsem z průzkumů, které již byly v této oblasti fyziky provedeny a na jejich základě jsem provedl vlastní výzkum formou testu. Test obsahoval 13 otázek a zúčastnilo se jej 152 studenů ze šesti prvních a 112 studentů z pěti čtvrtých ročníků středních škol. V úlohách jsem se zabýval nejčastějšími intuitivními představami a zjišťoval do jaké míry se u studentů projevují. Výsledky jsem pro každou otázku zaznamenal do tabulek a pro přehlednost je doplnil grafy. Při porovnání výsledků studentů prvních a maturitních ročníků jsem zkoumal, jak se školám daří tyto představy usměrňovat a nahrazovat je správnými vědomostmi. Rovněž jsem se zajímal o vzájemný vztah existence intuitivních představ u studenta a jeho známkou z fyziky na vysvědčení nebo v závislosti na pohlaví. Dále jsem navzájem porovnával jednotlivé třídy a jejich úspěšnost při řešení testu. Na závěr se zmiňuji o riziku nepodchycených intuitivních představ při studiu fyziky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of my thesis has been to find about high school students' intuitive conceptions of energy. I followed the previous studies made in the energy field and in terms of them my own research was carried out in the form of a test. The test contained 13 questions and 152 freshmen from six classes and 112 secondary school leavers from five classes participated in this. In questions I was concerned with the most frequent misconceptions. I compiled the results for each task into tables and illustrated in graphs as well. I compared the first and fourth classes' results to find out how effective schools were in replacing misconceptions with the correct knowledge. I was interested as well if there is some relationship between misconceptions and sex or marks of the interviewees. Next I compared classes to each other. At the end I mentioned the risk of neglected misconceptions in studying physics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009405290106986 | |