Zobrazit minimální záznam

Student's Ideas about Energy
dc.contributor.advisorMandíková, Dana
dc.creatorDobias, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-07T15:29:22Z
dc.date.available2017-04-07T15:29:22Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14329
dc.description.abstractThe goal of my thesis has been to find about high school students' intuitive conceptions of energy. I followed the previous studies made in the energy field and in terms of them my own research was carried out in the form of a test. The test contained 13 questions and 152 freshmen from six classes and 112 secondary school leavers from five classes participated in this. In questions I was concerned with the most frequent misconceptions. I compiled the results for each task into tables and illustrated in graphs as well. I compared the first and fourth classes' results to find out how effective schools were in replacing misconceptions with the correct knowledge. I was interested as well if there is some relationship between misconceptions and sex or marks of the interviewees. Next I compared classes to each other. At the end I mentioned the risk of neglected misconceptions in studying physics.en_US
dc.description.abstractCílem mé práce bylo zjištění intuitivních představ studentů středních škol o energii. Vycházel jsem z průzkumů, které již byly v této oblasti fyziky provedeny a na jejich základě jsem provedl vlastní výzkum formou testu. Test obsahoval 13 otázek a zúčastnilo se jej 152 studenů ze šesti prvních a 112 studentů z pěti čtvrtých ročníků středních škol. V úlohách jsem se zabýval nejčastějšími intuitivními představami a zjišťoval do jaké míry se u studentů projevují. Výsledky jsem pro každou otázku zaznamenal do tabulek a pro přehlednost je doplnil grafy. Při porovnání výsledků studentů prvních a maturitních ročníků jsem zkoumal, jak se školám daří tyto představy usměrňovat a nahrazovat je správnými vědomostmi. Rovněž jsem se zajímal o vzájemný vztah existence intuitivních představ u studenta a jeho známkou z fyziky na vysvědčení nebo v závislosti na pohlaví. Dále jsem navzájem porovnával jednotlivé třídy a jejich úspěšnost při řešení testu. Na závěr se zmiňuji o riziku nepodchycených intuitivních představ při studiu fyziky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titlePředstavy studentů o energiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-05
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId42241
dc.title.translatedStudent's Ideas about Energyen_US
dc.contributor.refereeŽák, Vojtěch
dc.identifier.aleph000940529
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠcs_CZ
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠcs_CZ
uk.degree-discipline.enUčitelství fyziky v kombinaci s matematikou pro SŠen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé práce bylo zjištění intuitivních představ studentů středních škol o energii. Vycházel jsem z průzkumů, které již byly v této oblasti fyziky provedeny a na jejich základě jsem provedl vlastní výzkum formou testu. Test obsahoval 13 otázek a zúčastnilo se jej 152 studenů ze šesti prvních a 112 studentů z pěti čtvrtých ročníků středních škol. V úlohách jsem se zabýval nejčastějšími intuitivními představami a zjišťoval do jaké míry se u studentů projevují. Výsledky jsem pro každou otázku zaznamenal do tabulek a pro přehlednost je doplnil grafy. Při porovnání výsledků studentů prvních a maturitních ročníků jsem zkoumal, jak se školám daří tyto představy usměrňovat a nahrazovat je správnými vědomostmi. Rovněž jsem se zajímal o vzájemný vztah existence intuitivních představ u studenta a jeho známkou z fyziky na vysvědčení nebo v závislosti na pohlaví. Dále jsem navzájem porovnával jednotlivé třídy a jejich úspěšnost při řešení testu. Na závěr se zmiňuji o riziku nepodchycených intuitivních představ při studiu fyziky.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of my thesis has been to find about high school students' intuitive conceptions of energy. I followed the previous studies made in the energy field and in terms of them my own research was carried out in the form of a test. The test contained 13 questions and 152 freshmen from six classes and 112 secondary school leavers from five classes participated in this. In questions I was concerned with the most frequent misconceptions. I compiled the results for each task into tables and illustrated in graphs as well. I compared the first and fourth classes' results to find out how effective schools were in replacing misconceptions with the correct knowledge. I was interested as well if there is some relationship between misconceptions and sex or marks of the interviewees. Next I compared classes to each other. At the end I mentioned the risk of neglected misconceptions in studying physics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009405290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV