Zobrazit minimální záznam

Education of Children with Autism
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorRendlová, Petra
dc.date.accessioned2019-09-20T08:12:57Z
dc.date.available2019-09-20T08:12:57Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14353
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje popisu dvou hlavních proudů vzdělávání dětí s autismem - vzdělávání v základních školách v rámci integrace a vzdělávání dětí s autismem v základních školách speciálních. V úvodu jsou popsány pohnutky, které vedly k napsání této práce a důvody, proč byly vybrány pouze tyto dva typy vzdělávání dětí s autismem. Druhá kapitola se věnuje diagnóze autismus. Tato obsáhlá kapitola obsahuje informace o diagnostických kritériích autismu, výčet autistických poruch, spojitost autismu a mentální retardace, diagnostické metody, metody vzdělávání dětí s autismem a možnosti vzdělávání dětí s autismem. Třetí kapitola pojednává o integraci. V teoretické části jsou popsány důvody, proč je důležité začlenit lidi s postižením mezi běžnou populaci, proč je důležitá integrace dětí s postižením do běžných základních škol. Dál v této kapitole najdeme kapitoly o teoretických základech integrace dětí s postižením do běžných základních škol ( příprava učitele na práci s integrovaným žákem,osobnost asistenta pedagoga, popis práce asistenta pedagoga, oblasti vzdělávání asistentů pedagogů, spolupráce asistenta pedagoga a učitele, spolupráce s rodinou, specifické požadavky při integraci dětí s autismem, legislativa, Individuální vzdělávací plán, alternativní metody vyučování), které jsou doplněny praktickými...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is mainly about two different things. The first part deals with the education of autistic children in the mainstream school. The second part is about education of autistic children in the special basic school. The author writes about reasons why she decided to choose this topic and why she describes these two types of education for children with autism. The second chapter tells us about the diagnosis of autism. We can read about different diagnostical methods, disturbances in autistic spectrum, combination mental handicap with autism and possibilities in education. The third chapter is about the integration. Theoretical part is focused on the teacher itself, his skills, education, personality etc. The cooperation with the family of the child is very important for making the Individual educational plan which is necessary for good educaion of these children. There is also description of two institutions dealing with the process of integration. There is also written the casework of a child who has been succesfully integrated into a mainstream school. Next part describes the education in the special basic school. To know the legislative is very important for every teacher working in this type of school. The author used to work in the special school in the Rooseveltova street and she tells us about...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání dětí s autismemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-05
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId53193
dc.title.translatedEducation of Children with Autismen_US
dc.contributor.refereeBémová, Hana
dc.identifier.aleph001221935
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje popisu dvou hlavních proudů vzdělávání dětí s autismem - vzdělávání v základních školách v rámci integrace a vzdělávání dětí s autismem v základních školách speciálních. V úvodu jsou popsány pohnutky, které vedly k napsání této práce a důvody, proč byly vybrány pouze tyto dva typy vzdělávání dětí s autismem. Druhá kapitola se věnuje diagnóze autismus. Tato obsáhlá kapitola obsahuje informace o diagnostických kritériích autismu, výčet autistických poruch, spojitost autismu a mentální retardace, diagnostické metody, metody vzdělávání dětí s autismem a možnosti vzdělávání dětí s autismem. Třetí kapitola pojednává o integraci. V teoretické části jsou popsány důvody, proč je důležité začlenit lidi s postižením mezi běžnou populaci, proč je důležitá integrace dětí s postižením do běžných základních škol. Dál v této kapitole najdeme kapitoly o teoretických základech integrace dětí s postižením do běžných základních škol ( příprava učitele na práci s integrovaným žákem,osobnost asistenta pedagoga, popis práce asistenta pedagoga, oblasti vzdělávání asistentů pedagogů, spolupráce asistenta pedagoga a učitele, spolupráce s rodinou, specifické požadavky při integraci dětí s autismem, legislativa, Individuální vzdělávací plán, alternativní metody vyučování), které jsou doplněny praktickými...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is mainly about two different things. The first part deals with the education of autistic children in the mainstream school. The second part is about education of autistic children in the special basic school. The author writes about reasons why she decided to choose this topic and why she describes these two types of education for children with autism. The second chapter tells us about the diagnosis of autism. We can read about different diagnostical methods, disturbances in autistic spectrum, combination mental handicap with autism and possibilities in education. The third chapter is about the integration. Theoretical part is focused on the teacher itself, his skills, education, personality etc. The cooperation with the family of the child is very important for making the Individual educational plan which is necessary for good educaion of these children. There is also description of two institutions dealing with the process of integration. There is also written the casework of a child who has been succesfully integrated into a mainstream school. Next part describes the education in the special basic school. To know the legislative is very important for every teacher working in this type of school. The author used to work in the special school in the Rooseveltova street and she tells us about...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeB
dc.identifier.lisID990012219350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV