Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením
The Significance of the Early Intervention for a Family of a Child with Visual Impairment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14354Identifikátory
SIS: 53187
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vachulová, Jana
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
5. 2. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Záměrem mé bakalářské práce - Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením - je seznámit čtenáře s problematikou této služby. Raná péče je soubor služeb a programů poskytovaných dětem ohroženým v sociálním, biologickém a psychickém vývoji, dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám. Smyslem je předcházet postižení, zmírnit nebo zcela odstranit jeho důsledky a pomoci rodině, dítěti i společnosti k sociální integraci. Ze spektra odvětví rané péče jsem si vybrala ranou péči orientovanou na rodiny s dětmi se zrakovým postižením. Ve své práci se tak věnuji kromě teorie rané péče i typům zrakového postižení a vývoji dítěte s postižením zraku. Raná péče je komplexně zaměřena na celou rodinu, tedy i na rodiče, neboť jejich prožívání dané situace je pro vývoj dítěte stěžejní. Z toho důvodu je část mé práce věnována i jim. V závěru je předloženo srovnání dvou rodin dětí se zrakovým postižením. Jedna rodina ranou péčí prošla a druhá ne. Tyto dva rozhovory naznačují důležitost a význam rané péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The purpose of writing my bachelor's work - The significance of The Early Interňvention for a family of a child with visual impairment - is to make the readers acquainted with the problems of this service. The Early Intervention is a set of services and programmes offered to children, endangered in their social, biological and psychical development, to children with disability and their families. The aim of it is to prevent disabilities, to mitigate their effects and help the family, the child and the society to achieve social integration. Out from the spectrum of The Early Intervention branches I chose the one oriented at families of children with visual impairment. In consequence, beside the theory of The Early Intervention, I also address the types of visual impairments and the development of a child with visual impairment. The Early Intervention is a complex approach, oriented at the whole family, i.e. including the parents, since their ability to manage the situation is crucial for the child. That's why a portion of my work pays attention to them. At the end I am giving a comparison of two families, one of which partici- pated in the programme of The Early Intervention, the other one not. The two dialogs indiňcate the importance and value of The Early Intervention. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)