Specifika telefonické krizové intervence u seniorů
The Specifics of Telephonic Crisis Intervention of Seniors
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14423Identifikátory
SIS: 18697
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černá Lammelová, Alexandra
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
6. 2. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky práce se seniory na lince důvěry. Přibližuje hlavní cíle, metody a specifika telefonické krizové intervence seniorů v České republice. V teoretické části jsou uvedena hlavní teoretická východiska související s daným tématem, která jsou nutná pro porozumění druhé části práce. Konkrétně je zde přiblížena krize a její význam v lidském životě, dále odborná pomoc člověku v krizi, zejména pomoc telefonická. Další část tvoří kapitoly věnované problematice stáří, zejména typickým změnám, ke kterým v této vývojové etapě dochází. Závěr teoretické části pak tvoří podrobný popis vývojových krizí ve stáří, které jsou častým důvodem pro zavolání na linku důvěru pro seniory. Praktická část práce blíže představuje jednu ze dvou linek v České republice specializující se na seniorskou problematiku, dále obsahuje i statistické údaje této linky. Stěžejní část této práce je věnována kazuistikám hovorů vyplývajících z vývojových krizí ve stáří a podrobnému popisu metodiky práce se seniory na lince důvěry. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This bachelor thesis deals with the specificity of work with seniors on the help line. The study mainly concerned with the main goals, the methods and the specificities of telephonic crisis intervention of seniors in the Czech Republic. In the first part of this thesis the main theoretic recourses which are necessary for understanding the second part of this study are discussed. Particularly this part is engaged in crisis and its meaning in human lives, the professional help in crisis and primarily telephonic help. In this part there are also specified the typical changes in old age and the development crisis in old age which may give a reason for calling the help line. The second part of this thesis introduces one of two help lines for seniors in the Czech Republic. The statistic data of this help line are presented in this part, too. This part also contains the case reports resulting from the development crisis and detailed description of the methodisc of work with seniors. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)