dc.contributor.advisor | Žofková, Hana | |
dc.creator | Havrlíková, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-07T16:08:24Z | |
dc.date.available | 2017-04-07T16:08:24Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/14514 | |
dc.description.abstract | Mluvu mládeže jsme začlenili do širšího sociolingvistického kontextu, který poukázal na bezprostřední spojitosti mezi jazykem a jeho nositelem jako členem společnosti. Dále jsme mluvu mládeže analyzovali z hlediska lingvistického v rámci ruského a českého národního jazyka. Analýza terminologické triády argot-žargon-slang v různém názorovém pojetí ruských a českých jazykovědců nám přinesla cenná zjištění, ze kterých jsme dále vycházeli při řešení terminologické problematiky týkající se mluvy mládeže. Po usouvztažnění různých ruských a českých termínů označujících zkoumaný jazykový útvar jsme upřednostnili užívání neutrálního pojmu mluva mládeže, jenž není v rozporu s ostatním odborným názvoslovím. Z hlediska terminologické nejednotnosti jsme mluvu mládeže v ruštině a češtině shledali Jevem problematickým. Vytvořená teoretická základna nám však umožnila vyjasnit strukturní Uspořádání slovní zásoby, základní zákonitosti a funkce daného jazykového útvaru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Současná mluva mládeže v ruštině a češtině | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-02-05 | |
dc.description.department | Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 149303 | |
dc.title.translated | The Present-day Language of Young People in Russian and Czech | en_US |
dc.contributor.referee | Nazarenko, Liliya | |
dc.identifier.aleph | 001007973 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Mluvu mládeže jsme začlenili do širšího sociolingvistického kontextu, který poukázal na bezprostřední spojitosti mezi jazykem a jeho nositelem jako členem společnosti. Dále jsme mluvu mládeže analyzovali z hlediska lingvistického v rámci ruského a českého národního jazyka. Analýza terminologické triády argot-žargon-slang v různém názorovém pojetí ruských a českých jazykovědců nám přinesla cenná zjištění, ze kterých jsme dále vycházeli při řešení terminologické problematiky týkající se mluvy mládeže. Po usouvztažnění různých ruských a českých termínů označujících zkoumaný jazykový útvar jsme upřednostnili užívání neutrálního pojmu mluva mládeže, jenž není v rozporu s ostatním odborným názvoslovím. Z hlediska terminologické nejednotnosti jsme mluvu mládeže v ruštině a češtině shledali Jevem problematickým. Vytvořená teoretická základna nám však umožnila vyjasnit strukturní Uspořádání slovní zásoby, základní zákonitosti a funkce daného jazykového útvaru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010079730106986 | |