Zobrazit minimální záznam

Fear at Vault in Gymnastics
dc.contributor.advisorChalupová, Eva
dc.creatorPodojil, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-10T09:49:29Z
dc.date.available2017-04-10T09:49:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14676
dc.description.abstractTitle: Fear at vault in gymnastics The objective of my thesis was to do a research and to describe methods for overmastering the fear at vault. To define also the practice differences on the basis of how the vault is taught by the coaches ofgymnastics and teachers ofphysical training. In the theory section, I sketched out shortly the characteristics of the problematical emotions and concepts related with this topic. It was kind of"take-offplatform" for the research. The research has been done with 7 teachers and 7 coaches by a method of an interview. And the interview was then analyzed. ln the following chapters I attended to the history of vault and teaching form.s related with this discipline. I used realized data and compared them with one another and subsequently with the literature. Results: lt was found out that the tutorial approach of the teachers of physical training and the coaches of gymnastics is very similar. The attitude of the coaches is more positive. In case of the teachers dominates the lack of time in the classes of vault. Subsequent insu:fficiency the students have to solve by their own initiative and by private classes. The approach and used methods between the teachers and the coaches are alike. They coincide with the didactic methods and process. Neither the teacher nor the...en_US
dc.description.abstractNázev: Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok Cílem diplomové práce bylo provést výzkum a popsat metody pro zvládnutí strachu při realizaci nepřevratových skoků v disciplíně přeskok. Dále definovat rozdíly mezi postupy dotazovaných trenérů sportovní gymnastiky a učitelů tělesné výchovy. V teoretické části jsem stručně nastínil charakteristiku problematických emocí a pojmů s touto tematikou spojených, což byl určitý "odrazový můstek'' pro provedení výzkumu. Výzkum byl proveden formou poznávacího polostrukturovaného rozhovoru, tzv. interview, se sedmi učiteli tělesné výchovy a sedmi trenéry sportovní gymnastiky a tento byl podroben kvalitativní analýze. V následujících kapitolách jsem se věnoval stručně historii přeskoku a formám výuky spojených s disciplínou přeskoku. Zjištěná data od trenérů a učitelů byla porovnána mezi sebou a následně i s literaturou. Výsledky: Trenéři sportovní gymnastiky a učitelé tělesné výchovy využívají podobné didaktické metody k odstranění strachu při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok. Trenéři sportovní gymnastiky mají kladnější postoj k tréninkovým hodinám. U učitelů všeobecně převládají v hodině tělesné výchovy časové nedostatky při výuce přeskoku, následné nedostatky musí řešit žáci vlastní iniciativou, a to doučovacími hodinami. Všichni se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleStrach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskokcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-06
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId57496
dc.title.translatedFear at Vault in Gymnasticsen_US
dc.contributor.refereeChrudimský, Jan
dc.identifier.aleph001001279
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok Cílem diplomové práce bylo provést výzkum a popsat metody pro zvládnutí strachu při realizaci nepřevratových skoků v disciplíně přeskok. Dále definovat rozdíly mezi postupy dotazovaných trenérů sportovní gymnastiky a učitelů tělesné výchovy. V teoretické části jsem stručně nastínil charakteristiku problematických emocí a pojmů s touto tematikou spojených, což byl určitý "odrazový můstek'' pro provedení výzkumu. Výzkum byl proveden formou poznávacího polostrukturovaného rozhovoru, tzv. interview, se sedmi učiteli tělesné výchovy a sedmi trenéry sportovní gymnastiky a tento byl podroben kvalitativní analýze. V následujících kapitolách jsem se věnoval stručně historii přeskoku a formám výuky spojených s disciplínou přeskoku. Zjištěná data od trenérů a učitelů byla porovnána mezi sebou a následně i s literaturou. Výsledky: Trenéři sportovní gymnastiky a učitelé tělesné výchovy využívají podobné didaktické metody k odstranění strachu při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok. Trenéři sportovní gymnastiky mají kladnější postoj k tréninkovým hodinám. U učitelů všeobecně převládají v hodině tělesné výchovy časové nedostatky při výuce přeskoku, následné nedostatky musí řešit žáci vlastní iniciativou, a to doučovacími hodinami. Všichni se...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Fear at vault in gymnastics The objective of my thesis was to do a research and to describe methods for overmastering the fear at vault. To define also the practice differences on the basis of how the vault is taught by the coaches ofgymnastics and teachers ofphysical training. In the theory section, I sketched out shortly the characteristics of the problematical emotions and concepts related with this topic. It was kind of"take-offplatform" for the research. The research has been done with 7 teachers and 7 coaches by a method of an interview. And the interview was then analyzed. ln the following chapters I attended to the history of vault and teaching form.s related with this discipline. I used realized data and compared them with one another and subsequently with the literature. Results: lt was found out that the tutorial approach of the teachers of physical training and the coaches of gymnastics is very similar. The attitude of the coaches is more positive. In case of the teachers dominates the lack of time in the classes of vault. Subsequent insu:fficiency the students have to solve by their own initiative and by private classes. The approach and used methods between the teachers and the coaches are alike. They coincide with the didactic methods and process. Neither the teacher nor the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990010012790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV