Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda)
The use of games and outdoor activities in teaching general education subjects at Elementary School (applied to Homeland study).
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14680Identifikátory
SIS: 58341
Kolekce
- Kvalifikační práce [8914]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafránek, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
5. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda) Cíle práce: Sestavení sborníku her a cvičení v pHrodě pro výuku vlastivědy ve 4. a 5. ročníku základní školy. Získání zpětné vazby prakticky provedených her a cvičení ze sborníku získané prostřednictvím ankety, která bude předložena učitelům zapojených do výzkumu. Metody: Pro zařazení vhodných her a cvičení do sborníku jsme nastudovali patřičnou literaturu věnující se jak samotným hrám, tak i učivu vlastivědy. Pro získání zpětné vazby od učitelů jsme využili kvalitativních metod - otevřený dotazník neboli anketu a nestandardizovaný rozhovor. Výsledky: Vytvoření aktualizovaného sborníku her a cvičení, kde jsme provedli úpravy na základě doporučení od učitelů, jenž z něj prakticky ověřovali vybrané hry či cvičení se svými žáky ve vyučování. Klíčová slova: vlastivěda, příroda, hra, pohyb, výchova, pedagogika, didaktika
The name: The use of games and outdoor activities in teaching general education subjects at Elementary School (applied to Homeland study). Objects ofthe thesis: To mak:e up the hand-book of games and exercises for teaching Homeland study in 4. and 5. year ofElementary School. To get the feedback from involved teachers trough the practical validation ofthe hand-book. Methods: We have studied proper literary sources dedicated to games and playing, curriculum of homeland, too. We have used the methods of qualitative research for fit feedback from teachers - the method ofopen questionnaire alias inquiry and method of substandard dialogue with persons involved in research. Results: Creating of improved hand-book of games and exercises - we have made the changes according to teachers' advices and references. They validated the hand-book with their pupils during the lessons. Keywords: Homeland study, Nature, Game, Movement, Education, Pedagogy, Didactics