Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda)
The use of games and outdoor activities in teaching general education subjects at Elementary School (applied to Homeland study).
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14680Identifiers
Study Information System: 58341
Collections
- Kvalifikační práce [8914]
Author
Advisor
Referee
Šafránek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda) Cíle práce: Sestavení sborníku her a cvičení v pHrodě pro výuku vlastivědy ve 4. a 5. ročníku základní školy. Získání zpětné vazby prakticky provedených her a cvičení ze sborníku získané prostřednictvím ankety, která bude předložena učitelům zapojených do výzkumu. Metody: Pro zařazení vhodných her a cvičení do sborníku jsme nastudovali patřičnou literaturu věnující se jak samotným hrám, tak i učivu vlastivědy. Pro získání zpětné vazby od učitelů jsme využili kvalitativních metod - otevřený dotazník neboli anketu a nestandardizovaný rozhovor. Výsledky: Vytvoření aktualizovaného sborníku her a cvičení, kde jsme provedli úpravy na základě doporučení od učitelů, jenž z něj prakticky ověřovali vybrané hry či cvičení se svými žáky ve vyučování. Klíčová slova: vlastivěda, příroda, hra, pohyb, výchova, pedagogika, didaktika
The name: The use of games and outdoor activities in teaching general education subjects at Elementary School (applied to Homeland study). Objects ofthe thesis: To mak:e up the hand-book of games and exercises for teaching Homeland study in 4. and 5. year ofElementary School. To get the feedback from involved teachers trough the practical validation ofthe hand-book. Methods: We have studied proper literary sources dedicated to games and playing, curriculum of homeland, too. We have used the methods of qualitative research for fit feedback from teachers - the method ofopen questionnaire alias inquiry and method of substandard dialogue with persons involved in research. Results: Creating of improved hand-book of games and exercises - we have made the changes according to teachers' advices and references. They validated the hand-book with their pupils during the lessons. Keywords: Homeland study, Nature, Game, Movement, Education, Pedagogy, Didactics