Zobrazit minimální záznam

Reading in school of Geography
dc.contributor.advisorVedoucí práce,
dc.creatorZemanová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-10T10:12:37Z
dc.date.available2017-04-10T10:12:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14730
dc.description.abstractZEMANOVÁ, P. (2008): Reading in school of geography. Master thesis. Charles University, Prague, 63 pgs + 19 pgs ofappendix This diploma thesis aims to assist in development of pupil's critical thinking in geography education through reading scientific texts with comprehension. So far only Řezníčková (2004a,b,c, 2007) has dealed with that topíc. The master thesis is devided into three relatively independent parts, which aim to find a solution to several research questions: First part is focused on analysis of scientific literature for the purpose of defining concepts conceming these issues (reading with understanding, reading skills, specification of usable texts) and with the view ofoffinding support in education documents. In order to sustain our demand for including a work with textsto geography education, we realized a research conceming pupils at primary and high schools. We compared their results with results of aspirants for studying geography at Faculty of Science, Charles University. Summary ofthis research makes up a second part of this thesis. The final findings of the research were used as bases for work up a third part, which has a metodical character. As it ensue from previous parts, pupils get a global skill of reading with understanding by consecutive acquiring components of reading...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl napomoci rozvoji kritického myšlení žáků ve výuce zeměpisu prostřednictvím čtení odborného textu s porozuměním. Dosud se těmito otázkami podrobněji zabývala pouze Řezníčková (2004a,b,c, 2007). Práci je rozdělena do tří relativně samostatných oddílů, které řeší jednotlivé výzkumné otázky: První část práce je zaměřena na rozbor odborné literatury za účelem vymezení pojmů týkajících se této problematiky (čtení s porozuměním, čtenářské dovednosti a specifikace využitelných textů) a za účelem nalezení podpory v pedagogických dokumentech. Abychom odůvodnili požadavek zařazování práce s textem do výuky zeměpisu, provedli jsme výzkumné šetření mezí žáky základních a středních škol. Jejich výsledky jsme porovnali také s výsledky uchazečů o studium na PřF UK. Shrnutí výzkumu tvoří druhou část práce. Závěrečná zjištění výzkumného šetření posloužila jako východiska ke zpracování poslední části, která má metodický charakter. Jak vyplynulo z předchozích částí, postupným osvojováním dílčích čtenářských dovedností a jejich vzájemným propojováním pří práci s různými druhy textů získávají žáci komplexní dovednost čtení s porozuměním. Pokusili jsme se tedy uvést výčet základních metod aplikovaných na konkrétních textech tak, abychom ulehčili začátky zavedení čtení s porozuměním do...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleČtení ve výuce geografiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-26
dc.description.departmentPřírodovědecká fakulta UKcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId60272
dc.title.translatedReading in school of Geographyen_US
dc.contributor.refereeOponent B,
dc.identifier.aleph000966641
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Přírodovědecká fakulta UKcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - geografieen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl napomoci rozvoji kritického myšlení žáků ve výuce zeměpisu prostřednictvím čtení odborného textu s porozuměním. Dosud se těmito otázkami podrobněji zabývala pouze Řezníčková (2004a,b,c, 2007). Práci je rozdělena do tří relativně samostatných oddílů, které řeší jednotlivé výzkumné otázky: První část práce je zaměřena na rozbor odborné literatury za účelem vymezení pojmů týkajících se této problematiky (čtení s porozuměním, čtenářské dovednosti a specifikace využitelných textů) a za účelem nalezení podpory v pedagogických dokumentech. Abychom odůvodnili požadavek zařazování práce s textem do výuky zeměpisu, provedli jsme výzkumné šetření mezí žáky základních a středních škol. Jejich výsledky jsme porovnali také s výsledky uchazečů o studium na PřF UK. Shrnutí výzkumu tvoří druhou část práce. Závěrečná zjištění výzkumného šetření posloužila jako východiska ke zpracování poslední části, která má metodický charakter. Jak vyplynulo z předchozích částí, postupným osvojováním dílčích čtenářských dovedností a jejich vzájemným propojováním pří práci s různými druhy textů získávají žáci komplexní dovednost čtení s porozuměním. Pokusili jsme se tedy uvést výčet základních metod aplikovaných na konkrétních textech tak, abychom ulehčili začátky zavedení čtení s porozuměním do...cs_CZ
uk.abstract.enZEMANOVÁ, P. (2008): Reading in school of geography. Master thesis. Charles University, Prague, 63 pgs + 19 pgs ofappendix This diploma thesis aims to assist in development of pupil's critical thinking in geography education through reading scientific texts with comprehension. So far only Řezníčková (2004a,b,c, 2007) has dealed with that topíc. The master thesis is devided into three relatively independent parts, which aim to find a solution to several research questions: First part is focused on analysis of scientific literature for the purpose of defining concepts conceming these issues (reading with understanding, reading skills, specification of usable texts) and with the view ofoffinding support in education documents. In order to sustain our demand for including a work with textsto geography education, we realized a research conceming pupils at primary and high schools. We compared their results with results of aspirants for studying geography at Faculty of Science, Charles University. Summary ofthis research makes up a second part of this thesis. The final findings of the research were used as bases for work up a third part, which has a metodical character. As it ensue from previous parts, pupils get a global skill of reading with understanding by consecutive acquiring components of reading...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Přírodovědecká fakulta UKcs_CZ
dc.identifier.lisID990009666410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV