Strategie tréninku paměti u pacientů po získaném poškození mozku
Memory Training Strategy for Patients after Acquired Brain Damage
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147748Identifikátory
SIS: 211854
Kolekce
- Kvalifikační práce [4517]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Frydrychová, Zuzana
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN
Datum obhajoby
6. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
získané poškození mozku, paměť, paměťové strategie, trénink paměti, ergoterapieKlíčová slova (anglicky)
acquired brain injury, memory, memory strategy, memory training, occupational therapyBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Řápková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Strategie tréninku paměti u pacientů po získaném poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je zaměřená na trénování paměťových strategií u pacientů po získaném poškození mozku. Následky získaného mozku mají vliv na všechny složky těla. V kognitivní oblasti se jsou časté poruchy paměti, které se významně ovlivňují kvalitu života člověka. Osvojení si některých paměťových strategií může osobám s poruchami paměti pomoct žít soběstačný a nezávislý život. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získaná poškození mozku, paměť a na paměťové strategie. Cílem této bakalářské práce je zjistit nejčastěji využívané paměťové strategie u vybraných pacientů a popsat trénování v ergoterapii. Pracovní hypotézou je, že u pacientů nastane mírné zlepšení ve využívání vnějších paměťových strategií ve strukturovaném prostředí. Vedlejším cílem práce je jednosměrný překlad Multifaktoriálního paměťového dotazníku (MMQ) do českého jazyka. Praktická část je zpracována formou dvou terapeutických kazuistik, ve kterých je popisována anamnéza, výsledky vyšetření, průběh terapií a výstupní vyšetření s doporučením dalšího tréninku. Frekvence terapií byla...
BACHELOR THESIS ABSTRACT Name, Surname: Veronika Řápková Supervisor: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Title: Memory Training Strategy for Patients after Acquired Brain Damage Abstract: This bachelor's thesis is focused on the training of memory strategies for patients after acquired brain damage. Acquired brain damage affects all components of the body. In the cognitive area memory disorders are most common which is reflected in the lives of individuals. Memory strategies can help people with memory problems live a self-sufficient and independent life. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on acquired brain damage, memory and memory strategies. The practical part is processed in the form of two therapeutic case reports, which describe the history of patient, examination results, the course of therapies and the conclusion with recommendations. The frequency of therapies was determined twice a week for 45 minutes for eight weeks. The therapy included a daily home exercise lasting 45 minutes. Therapies focused on memory strategies that patients used or wanted to use. The aim of this bachelor thesis is to determine the most commonly used memory strategies in selected patients and to describe their training in occupational therapy. The working hypothesis was that...