Zobrazit minimální záznam

Department stores and the beginnings of consumerism in interwar Czechoslovakia
dc.contributor.advisorHerza, Filip
dc.creatorPauli, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-19T17:23:03Z
dc.date.available2022-04-19T17:23:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147824
dc.description.abstractAuthorˈs name: Barbora Pauli School: Charles University in Prague, Faculty of Humanities, Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8 - Libeň Programme: General Anthropology Title: Department stores and the beginnings of consumerism in interwar Czechoslovakia Consultant: Mgr. Filip Herza, Ph.D. Number of characters: 152.574 Year: 2021 Key words: Department store, retail, Brouk and Babka, Bílá labuť, interwar Czechoslovakia, consumerism, consumer, marketing theories The thesis deals with developement of department stores in interwar Czechoslovakia, from the end of the first World War, until the end of the 1930s. Focucing on example of company Brouk a Babka, it describes important aspects of their practice, which in many ways differ from the traditional concept of retail sales. Sales and advertising strategies, which included a variety of methods and tools, usually completely new or significantly modified in practice of department stores, aimed to gain a large number of customers and buyers, shape their consumer behavior in the spirit of modernity and progress, and keep their trust in a long term. At the same time, experts in marketing and retail encouraged specific efficiency to increase the efficiency of the whole interwar economy, including the retail practices. The thesis focuses on how these recommendations...en_US
dc.description.abstractJméno autorky: Barbora Pauli Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8 - Libeň Obor: Obecná antropologie Název práce: Obchodní domy a počátky konzumu v meziválečném Československu Vedoucí práce: Mgr. Filip Herza, Ph.D. Počet znaků: 152.574 Rok obhajoby: 2021 Klíčová slova: Obchodní dům, maloobchod, Brouk a Babka, Bílá labuť, meziválečné Československo, konzumerismus, konzument, reklamní teorie Diplomová práce se zabývá obchodními domy v meziválečném Československu, počínaje rokem 1918, až do konce 30. let 20. stol. Na příkladu firmy Brouk a Babka popisuje důležité aspekty jejich fungování, které se v mnohém rozchází s tradičním pojetím maloobchodního prodeje. Strategie prodeje a reklamy, které zahrnovaly nejrůznější metody a prostředky, zpravidla v obchodní praxi zcela nové, nebo výrazně modifikované, měly za cíl získat velkou masu kupujících zákazníků, formovat jejich spotřební chování v duchu modernity, rychlosti a pokroku, a dlouhodobě si jejich zájem udržet. Ke zvýšení efektivity obchodního odvětví ve stejné době vybízely konkrétními doporučeními a osvětovou činností odborné kruhy. Práce sleduje, jak byla tato doporučení uváděna do praxe konkrétních obchodních domů, chápaných jako nejvyšší stupeň vývoje maloobchodu. Práce je rozdělena na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleObchodní domy a počátky konzumu v meziválečném Československucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentProgram Antropologická studiacs_CZ
dc.description.departmentProgramme Anthropological studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId215555
dc.title.translatedDepartment stores and the beginnings of consumerism in interwar Czechoslovakiaen_US
dc.contributor.refereeČapská, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Antropologická studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Anthropological studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csJméno autorky: Barbora Pauli Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8 - Libeň Obor: Obecná antropologie Název práce: Obchodní domy a počátky konzumu v meziválečném Československu Vedoucí práce: Mgr. Filip Herza, Ph.D. Počet znaků: 152.574 Rok obhajoby: 2021 Klíčová slova: Obchodní dům, maloobchod, Brouk a Babka, Bílá labuť, meziválečné Československo, konzumerismus, konzument, reklamní teorie Diplomová práce se zabývá obchodními domy v meziválečném Československu, počínaje rokem 1918, až do konce 30. let 20. stol. Na příkladu firmy Brouk a Babka popisuje důležité aspekty jejich fungování, které se v mnohém rozchází s tradičním pojetím maloobchodního prodeje. Strategie prodeje a reklamy, které zahrnovaly nejrůznější metody a prostředky, zpravidla v obchodní praxi zcela nové, nebo výrazně modifikované, měly za cíl získat velkou masu kupujících zákazníků, formovat jejich spotřební chování v duchu modernity, rychlosti a pokroku, a dlouhodobě si jejich zájem udržet. Ke zvýšení efektivity obchodního odvětví ve stejné době vybízely konkrétními doporučeními a osvětovou činností odborné kruhy. Práce sleduje, jak byla tato doporučení uváděna do praxe konkrétních obchodních domů, chápaných jako nejvyšší stupeň vývoje maloobchodu. Práce je rozdělena na...cs_CZ
uk.abstract.enAuthorˈs name: Barbora Pauli School: Charles University in Prague, Faculty of Humanities, Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8 - Libeň Programme: General Anthropology Title: Department stores and the beginnings of consumerism in interwar Czechoslovakia Consultant: Mgr. Filip Herza, Ph.D. Number of characters: 152.574 Year: 2021 Key words: Department store, retail, Brouk and Babka, Bílá labuť, interwar Czechoslovakia, consumerism, consumer, marketing theories The thesis deals with developement of department stores in interwar Czechoslovakia, from the end of the first World War, until the end of the 1930s. Focucing on example of company Brouk a Babka, it describes important aspects of their practice, which in many ways differ from the traditional concept of retail sales. Sales and advertising strategies, which included a variety of methods and tools, usually completely new or significantly modified in practice of department stores, aimed to gain a large number of customers and buyers, shape their consumer behavior in the spirit of modernity and progress, and keep their trust in a long term. At the same time, experts in marketing and retail encouraged specific efficiency to increase the efficiency of the whole interwar economy, including the retail practices. The thesis focuses on how these recommendations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Antropologická studiacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV