Zobrazit minimální záznam

Motivation of career counsellors for further professional education
dc.contributor.advisorKursch, Martin
dc.creatorTurzová, Lucie
dc.date.accessioned2022-04-07T10:42:40Z
dc.date.available2022-04-07T10:42:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/147991
dc.description.abstractCílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to find out what motivation career counsellors have for further professional education. Based on these findings, recommendations have been formulated to overcome obstacles or barriers to such motivation. The theoretical part presents the importance of adult education, which has an impact on the quality of counselling services offered by schools. This thesis also represents the main strategic documents of the Czech Republic, which are related to career counselling. Thesis defines the position of a career counsellor in school and educational counsellor, the qualification exam according to the National qualifications system, a study of an educational counsellor and a new university study program for career counsellors. It also introduces the possibilities and forms of further education in the field of career counselling. The empirical part is based on qualitative data in the form of controlled interviews with thirteen counsellors at schools located in the Ústí and Labem region. The results of the research survey based on respondents' answers pointed out that school counsellors were motivated to further their education by the directors of schools and that they had their own internal motivation to provide professional services.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectfurther vocational educationen_US
dc.subjectcareer counselingen_US
dc.subjectschool counselingen_US
dc.subjectguidanceen_US
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectdalší profesní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkariérové poradenstvícs_CZ
dc.subjectvýchovné poradenstvícs_CZ
dc.subjectporadenstvícs_CZ
dc.titleMotivace kariérových poradců k dalšímu profesnímu vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-08
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227081
dc.title.translatedMotivation of career counsellors for further professional educationen_US
dc.contributor.refereeVeteška, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit, jakou motivaci mají kariéroví poradci k dalšímu profesnímu vzdělávání. Na základě těchto zjištění jsou v práci formulována doporučení, jak lze překonat překážky v jejich motivaci pro další vzdělávání. Teoretická část práce rozebírá význam dalšího vzdělávání dospělých, které má vliv na kvalitu poskytované poradenské služby ve školách. Neopomíjí ani strategické dokumenty ČR, které se kariérového poradenství týkají. Práce zahrnuje definování pozic školního kariérového poradce a výchovného poradce, zmíněna je také kvalifikační zkouška dle Národní soustavy kvalifikací, studium pro výchovné poradce a nový studijní obor na VŠ pro kariérové poradce. Rovněž seznamuje s možnostmi a formami dalšího vzdělávání v oblasti kariérového poradenství. Empirická část je založena na kvalitativní metodě dat formou řízeného rozhovoru se třinácti poradci na školách v Ústeckém kraji. Výsledky výzkumného šetření získané na základě odpovědí respondentů poukázaly na to, že jsou poradci na školách motivováni k dalšímu vzdělávání jak ze strany ředitelů škol, tak mají poradci i vlastní vnitřní motivaci založenou na zájmu o profesionalizaci služby.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to find out what motivation career counsellors have for further professional education. Based on these findings, recommendations have been formulated to overcome obstacles or barriers to such motivation. The theoretical part presents the importance of adult education, which has an impact on the quality of counselling services offered by schools. This thesis also represents the main strategic documents of the Czech Republic, which are related to career counselling. Thesis defines the position of a career counsellor in school and educational counsellor, the qualification exam according to the National qualifications system, a study of an educational counsellor and a new university study program for career counsellors. It also introduces the possibilities and forms of further education in the field of career counselling. The empirical part is based on qualitative data in the form of controlled interviews with thirteen counsellors at schools located in the Ústí and Labem region. The results of the research survey based on respondents' answers pointed out that school counsellors were motivated to further their education by the directors of schools and that they had their own internal motivation to provide professional services.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV