dc.contributor.advisor | Šerák, Michal | |
dc.creator | Kosová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T09:17:39Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T09:17:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/148037 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem a na základě této komparace určit shodné a odlišné znaky obou systémů. Nezbytný kontext pro komparaci systémů poskytne úvodní část práce věnovaná institucionalizaci dalšího vzdělávání, jeho terminologickému ukotvení a účasti dospělých na dalším vzdělávání v České republice a v Německu. Jednotlivé zmíněné oblasti dalšího vzdělávání (včetně legislativy a finančního zabezpečení) budou v komparovaných zemích analyzovány na základě odborné literatury, právních dokumentů, dokumentů ministerstev, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných výzkumných institucí. Na analýzu naváže komparace těchto oblastí a systematizace základních shodných a odlišných znaků obou systémů dalšího vzdělávání. Klíčová slova další vzdělávání, Česká republika, Německo, institucionalizace dalšího vzdělávání, účast na dalším vzdělávání, legislativa, zákony o dalším vzdělávání, financování dalšího vzdělávání, nástroje finanční podpory | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with further education in the Czech Republic and in Germany. The aim of the thesis is to compare the systems of further education in these countries in the field of legislation and state funding and then to identify similarities and differences between the systems. The necessary context for the comparison will be provided by the introductory part of the thesis devoted to the institutionalization of further education, its terminology and the participation of adults in further education in the Czech Republic and in Germany. Each area of further education mentioned above (including legislation and state funding) will be analysed on the basis of professional literature, legal documents, documents of ministries, statistical data and research reports of specialised research institutions. The analysis will be followed by a comparison of these areas and a systematization of basic similar and different features of both systems of further education. Keywords further education, Czech Republic, Germany, institutionalization of further education, participation in further education, legislative framework, further education laws, further education funding, financial instruments | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | further education|system of further education|Czech further education|German further education|institutionalization of further education|participation in further education|legislative framework of further education|further education providers|financial resources of further education | en_US |
dc.subject | další vzdělávání|systém dalšího vzdělávání|české další vzdělávání|německé další vzdělávání|institucionalizace dalšího vzdělávání|účast na dalším vzdělávání|legislativní rámec dalšího vzdělávání|poskytovatelé dalšího vzdělávání|finanční zdroje dalšího vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-08 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 211752 | |
dc.title.translated | A Comparison of Czech and German Systems of Further Education | en_US |
dc.contributor.referee | Kopecký, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem a na základě této komparace určit shodné a odlišné znaky obou systémů. Nezbytný kontext pro komparaci systémů poskytne úvodní část práce věnovaná institucionalizaci dalšího vzdělávání, jeho terminologickému ukotvení a účasti dospělých na dalším vzdělávání v České republice a v Německu. Jednotlivé zmíněné oblasti dalšího vzdělávání (včetně legislativy a finančního zabezpečení) budou v komparovaných zemích analyzovány na základě odborné literatury, právních dokumentů, dokumentů ministerstev, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných výzkumných institucí. Na analýzu naváže komparace těchto oblastí a systematizace základních shodných a odlišných znaků obou systémů dalšího vzdělávání. Klíčová slova další vzdělávání, Česká republika, Německo, institucionalizace dalšího vzdělávání, účast na dalším vzdělávání, legislativa, zákony o dalším vzdělávání, financování dalšího vzdělávání, nástroje finanční podpory | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with further education in the Czech Republic and in Germany. The aim of the thesis is to compare the systems of further education in these countries in the field of legislation and state funding and then to identify similarities and differences between the systems. The necessary context for the comparison will be provided by the introductory part of the thesis devoted to the institutionalization of further education, its terminology and the participation of adults in further education in the Czech Republic and in Germany. Each area of further education mentioned above (including legislation and state funding) will be analysed on the basis of professional literature, legal documents, documents of ministries, statistical data and research reports of specialised research institutions. The analysis will be followed by a comparison of these areas and a systematization of basic similar and different features of both systems of further education. Keywords further education, Czech Republic, Germany, institutionalization of further education, participation in further education, legislative framework, further education laws, further education funding, financial instruments | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |