Zobrazit minimální záznam

Influence of the school environment for developing eating disorders gaze of ex-patient of Havlíčkobrodsko
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorDolejší, Simona
dc.date.accessioned2017-06-01T05:55:38Z
dc.date.available2017-06-01T05:55:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1493
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with eating disorders, their causes and displays. It is based on the assumption that former patients are able to assess what was the main cause of their problems. The theoretical part defines particular eating disorders, their history, risk factors of their emergence, diagnosis, epidemiology and health complications accompanying this diseases. The practical part focuses on obtaining information by friendly interview with open questions. The qualitative research includes case studies of six women, four of them are over the age of 20 years and two of them over the age of 40 years. The main objective was to discover how they were affected by the school environment in relation to her own body and what attitude do they have to the prospective prevention programs at our schools. The part with recommendations tries to enlarge already existing prevention programs at schools. There are some proposals for cooperation between schools and professional institutions, workshops with patients and some suggestions to lessons of Health education. Further there are mentioned some projects focused on interpersonal relationships and healthy lifestyle. Finally, there are some suggestions focused on education of teachers and parents of students in the prevention of ED.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectanorexiecs_CZ
dc.subjectbulimiecs_CZ
dc.subjectvýživacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectanorexiaen_US
dc.subjectbulimiaen_US
dc.subjectsustenanceen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectbodyen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.titleVliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162638
dc.title.translatedInfluence of the school environment for developing eating disorders gaze of ex-patient of Havlíčkobrodskoen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
dc.identifier.aleph002121472
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with eating disorders, their causes and displays. It is based on the assumption that former patients are able to assess what was the main cause of their problems. The theoretical part defines particular eating disorders, their history, risk factors of their emergence, diagnosis, epidemiology and health complications accompanying this diseases. The practical part focuses on obtaining information by friendly interview with open questions. The qualitative research includes case studies of six women, four of them are over the age of 20 years and two of them over the age of 40 years. The main objective was to discover how they were affected by the school environment in relation to her own body and what attitude do they have to the prospective prevention programs at our schools. The part with recommendations tries to enlarge already existing prevention programs at schools. There are some proposals for cooperation between schools and professional institutions, workshops with patients and some suggestions to lessons of Health education. Further there are mentioned some projects focused on interpersonal relationships and healthy lifestyle. Finally, there are some suggestions focused on education of teachers and parents of students in the prevention of ED.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021214720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV