Zobrazit minimální záznam

Interpretative strategies for the films with a low level of narration
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorSlováková, Andrea
dc.date.accessioned2017-04-10T11:06:47Z
dc.date.available2017-04-10T11:06:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/14975
dc.description.abstractDiploma thesis Interpretative strategies for films with a low level of narration have analyzed perception of mainly experimental films that are non-narrative or have a weak narration. Its goals were to articulate model of this perception and describe the main interpretative strategies. For defining a range of films for the research, firstly it is necessary to define key terms. Using theoretical knowledge and main characteristics of narrative as can be found in the works of the notable film theoreticians, especially Edward Branigan, David Bordwell, Carl Plantinga, Murray Smith, Seymour Chatman or Torben Grodal, I formulated definition of narrative film: The main feature of narrative film is continuity and time anchor (especially in relation to other events), organization of data that need to be related to each other in a recognizable way, which is based on causality. Active agents (living beings or other agents) have to be necessarily present and their actions include intentions and development towards the goal. The ordering of a narrative whole often includes beginning, middle and end, that together create a thematically and mostly (but not necessarily) also stylistically coherent unit. The definition of non-narrative film results from the notes excerpted from those texts of narratologists who take into...en_US
dc.description.abstractPráce Interpretační strategie pro filmy s nízkým stupněm narace měla za úkol navrhnout model interpretace těchto filmů a vytyčit některé interpretační strategie. Pro určení zkoumaného materiálu bylo nejdříve nutné popsat a definovat filmy nenarativní, resp. s nízkým stupněm narace. Sumarizací základních vlastností narativního filmu, jak je vymezuje filmová naratologie, především Edward Branigan, David Bordwell, Seymour Chtaman, Torben Grodal a další teoretici, především Carl Plantinga a Murray Smith, jsem dospěla k formulaci stručné definice narativního filmu. Na základě vymezení se vůči těmto vlastnostem a opět s pomocí teoretiků, kteří ve své práci věnovali prostor i filmům jiným než narativním, vznikla definice nenarativního filmu. Tyto dva krajní póly narace bych vizualizovala pomocí metafory stromu a sítě. Jelikož vlastnosti, které jsou klíčové pro označení filmu za ne/narativní, nejsou měřitelné, hranice mezi těmito dvěma druhy jsou široké, bohaté na variace míry těch kterých vlastností, a tedy není možné je nakreslit nijak přesně, vhodnější je stanovit přechodové stupně. Na základě přítomnosti a důležitosti základních vlastností narace jsem zformulovala tři základní stupně, a to film s oslabenou narací, s velmi slabou narací a s útržky narace. Samostatnými otázkami byly autor a svět dokumentárního...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleInterpretační strategie pro filmy s nízkým stupněm naracecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-28
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59989
dc.title.translatedInterpretative strategies for the films with a low level of narrationen_US
dc.contributor.refereeKaňuch, Martin
dc.identifier.aleph001611368
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce Interpretační strategie pro filmy s nízkým stupněm narace měla za úkol navrhnout model interpretace těchto filmů a vytyčit některé interpretační strategie. Pro určení zkoumaného materiálu bylo nejdříve nutné popsat a definovat filmy nenarativní, resp. s nízkým stupněm narace. Sumarizací základních vlastností narativního filmu, jak je vymezuje filmová naratologie, především Edward Branigan, David Bordwell, Seymour Chtaman, Torben Grodal a další teoretici, především Carl Plantinga a Murray Smith, jsem dospěla k formulaci stručné definice narativního filmu. Na základě vymezení se vůči těmto vlastnostem a opět s pomocí teoretiků, kteří ve své práci věnovali prostor i filmům jiným než narativním, vznikla definice nenarativního filmu. Tyto dva krajní póly narace bych vizualizovala pomocí metafory stromu a sítě. Jelikož vlastnosti, které jsou klíčové pro označení filmu za ne/narativní, nejsou měřitelné, hranice mezi těmito dvěma druhy jsou široké, bohaté na variace míry těch kterých vlastností, a tedy není možné je nakreslit nijak přesně, vhodnější je stanovit přechodové stupně. Na základě přítomnosti a důležitosti základních vlastností narace jsem zformulovala tři základní stupně, a to film s oslabenou narací, s velmi slabou narací a s útržky narace. Samostatnými otázkami byly autor a svět dokumentárního...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Interpretative strategies for films with a low level of narration have analyzed perception of mainly experimental films that are non-narrative or have a weak narration. Its goals were to articulate model of this perception and describe the main interpretative strategies. For defining a range of films for the research, firstly it is necessary to define key terms. Using theoretical knowledge and main characteristics of narrative as can be found in the works of the notable film theoreticians, especially Edward Branigan, David Bordwell, Carl Plantinga, Murray Smith, Seymour Chatman or Torben Grodal, I formulated definition of narrative film: The main feature of narrative film is continuity and time anchor (especially in relation to other events), organization of data that need to be related to each other in a recognizable way, which is based on causality. Active agents (living beings or other agents) have to be necessarily present and their actions include intentions and development towards the goal. The ordering of a narrative whole often includes beginning, middle and end, that together create a thematically and mostly (but not necessarily) also stylistically coherent unit. The definition of non-narrative film results from the notes excerpted from those texts of narratologists who take into...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016113680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV