Zobrazit minimální záznam

Luboš Fišer, the final period of his work
dc.contributor.advisorSlavický, Milan
dc.creatorEndršt, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-04-10T11:16:10Z
dc.date.available2017-04-10T11:16:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15021
dc.description.abstractAnalysis which is in chronological order are trying to explain the process of musical language of Lubos Fiser at the last twenty years of his life. They are detaily analyzing his very personal writing. In first chapter are all basic characteristics of Fiser's writing from the end of the 70's. These had Martina Bartosova272 in her theses. Later on in other chapters are details of characteristic writing of Fiser in next twenty years. Let's see which way was going his developing process of musical language. From the view of musical form, it's practically same for the time of the 80's and 90's. Composition is divided into small sections. There are usually twelve up to twenty-five sections depending on the length of the composition. Beside traditional short forms are in that time showing up two other compositions which are much more extensive. These are almost twenty minutes long. Slacburské serenády (1979) have 52 sections and over the one-hour long TV opera Věčný Faust (1983-5) have 131 sections. Each of them is independent section, which are put together in the following order. On the other hand they are not so contrast and antithetic as in 60's. Especially independent sections of larger forms like Věčný Faust or Salcburské serenády are put together into thematic groups with one dominating theme. From 60's is...en_US
dc.description.abstractAnalýzy, které jsou chronologicky řazené, si kladou za cíl objasnit proces vývoje hudební řeči Luboše Fišera v závěrečném období posledních dvaceti let jeho života a detailně analyzovat prostředky, jakými dosahuje svého osobitého rukopisu. V úvodní kapitole jsem shrnul základní charakteristiky Fišerova rukopisu konce sedmdesátých let, ke kterým dospěla Martina Bartošová ve své diplomové práci269. V následných kapitolách analytické části jsem se detailně zabýval charakteristikou jeho rukopisu následujících dvaceti let. Pojďme se nyní podívat, jakou cestou se vývojový proces jeho hudební řeči ubíral. Z hlediska formy zůstává koncepce prakticky neměnná po celou dobu osmdesátých a devadesátých let. Skladba je členěna na drobné díly, kterých bývá zpravidla dvanáct až dvacet pět v závislosti na délce skladby. Kromě tradičně krátkých forem se v daném období objevují dvě skladby mnohem obsáhlejší. Tím jsou bezmála dvacetiminutové Salcburské serenády (1979) obsahující 52 dílů a přes hodinu trvající televizní opera Věčný Faust(1983-5), která čítá 131[!] dílů. Jednotlivé díly jsou autonomní celky střihově řazené za sebou. Vzájemně však nejsou již tak kontrastní až antitetické jako v šedesátých letech. Především větší formy, jako Věčný Faust či Salcburské serenády, drobné díly seskupují do tématických okruhů s jedním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleLuboš Fišer, závěrečné tvůrčí obdobícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27800
dc.title.translatedLuboš Fišer, the final period of his worken_US
dc.contributor.refereeHavelková, Tereza
dc.identifier.aleph000965977
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnalýzy, které jsou chronologicky řazené, si kladou za cíl objasnit proces vývoje hudební řeči Luboše Fišera v závěrečném období posledních dvaceti let jeho života a detailně analyzovat prostředky, jakými dosahuje svého osobitého rukopisu. V úvodní kapitole jsem shrnul základní charakteristiky Fišerova rukopisu konce sedmdesátých let, ke kterým dospěla Martina Bartošová ve své diplomové práci269. V následných kapitolách analytické části jsem se detailně zabýval charakteristikou jeho rukopisu následujících dvaceti let. Pojďme se nyní podívat, jakou cestou se vývojový proces jeho hudební řeči ubíral. Z hlediska formy zůstává koncepce prakticky neměnná po celou dobu osmdesátých a devadesátých let. Skladba je členěna na drobné díly, kterých bývá zpravidla dvanáct až dvacet pět v závislosti na délce skladby. Kromě tradičně krátkých forem se v daném období objevují dvě skladby mnohem obsáhlejší. Tím jsou bezmála dvacetiminutové Salcburské serenády (1979) obsahující 52 dílů a přes hodinu trvající televizní opera Věčný Faust(1983-5), která čítá 131[!] dílů. Jednotlivé díly jsou autonomní celky střihově řazené za sebou. Vzájemně však nejsou již tak kontrastní až antitetické jako v šedesátých letech. Především větší formy, jako Věčný Faust či Salcburské serenády, drobné díly seskupují do tématických okruhů s jedním...cs_CZ
uk.abstract.enAnalysis which is in chronological order are trying to explain the process of musical language of Lubos Fiser at the last twenty years of his life. They are detaily analyzing his very personal writing. In first chapter are all basic characteristics of Fiser's writing from the end of the 70's. These had Martina Bartosova272 in her theses. Later on in other chapters are details of characteristic writing of Fiser in next twenty years. Let's see which way was going his developing process of musical language. From the view of musical form, it's practically same for the time of the 80's and 90's. Composition is divided into small sections. There are usually twelve up to twenty-five sections depending on the length of the composition. Beside traditional short forms are in that time showing up two other compositions which are much more extensive. These are almost twenty minutes long. Slacburské serenády (1979) have 52 sections and over the one-hour long TV opera Věčný Faust (1983-5) have 131 sections. Each of them is independent section, which are put together in the following order. On the other hand they are not so contrast and antithetic as in 60's. Especially independent sections of larger forms like Věčný Faust or Salcburské serenády are put together into thematic groups with one dominating theme. From 60's is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990009659770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV