Kulturní aspekty cestovního ruchu
Cultural aspects of tourism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15022Identifikátory
SIS: 59793
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějů, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
28. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Obecně lze konstatovat, že kulturní projevy lidí jsou velkou atrakcí pro turisty a cestování je samo o sobě kulturním projevem. Turistova zkušenost je obvykle o to bohatší o co větší projeví ochotu a vyvine úsilí pochopit kulturní hodnoty resp. poznat co nejvíce z kulturních projevů navštívené destinace. Každá země, region nebo místo usilijící o rozvoj cestovního ruchu musí plánovat a zajistit takovou infrastrukturu, která umožní návštěvníkům seznámit se s co nejširším spektrem kulturních projevů příslušné destinace. Pochopení a přijetí těchto aspektů zahraničními návštěvníky předpokládá vícejazyčnou prezentaci, což se týká průvodců, ukazatelů, směrových a orientačních symbolů, tištěného materiálu, ale i všech poskytovatelů služeb - ubytování, stravování, dopravy, prodejců doprovodných služeb a zboží. Významným předpokladem spokojených účastníků cestovního ruchu je znalost a pochopení principů vlastního kulturního prostředí samotnými "hostiteli" tj. hostitelskou komunitou, poskytovateli služeb v cestovním ruchu a vládou či vedením země resp. destinace.
We can resume, in general, that cultural exposures of human beings are attractive enough for tourists and the tourism is a cultural exposure itself. Tourists experience is usually as rich as high is the compliance to evolve any effort to try to understand cultural values of the hosting destination. Or at least to learn as much as possible about cu Itural exposures and products of a respective destination. Every country, region or site attempting at development of tourism has to pian and arrange for such an infrastructure, that enables visitors to get learn the widest possible amount of cultural exposures of a respective destination. Understanding and acceptance of those aspects from tourists - visitors requires multilingual presentation Le. guides, sign-posts, brochures, collaterial material. Also providers of tourism services have to bear in mind the necesity of knowledge about one's own culture and a foreign language competence to present it and explain. An important presumption of pleased tourists is knowledge and understanding principles of one's own cultural background by hosts themselves Le. hosting community, providers of services in tourism and goverment or respective authority of the country or tourism destination.