Firemní kultura: diskurz, hodnota a manažerská perspektiva
Corporate Culture: discourse, value and managerial perspective
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150244Identifikátory
SIS: 222968
Kolekce
- Kvalifikační práce [6747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gvoždiak, Vít
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Program Elektronická kultura a semiotika
Datum obhajoby
15. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce pojednává o firemní kultuře a jejím uplatňování v rámci korporátního diskurzu. Firemní hodnoty jako jádro firemní kultury, jsou v této práci chápány jako ústřední prvek pro motivaci zaměstnance i sounáležitost s danou firemní kulturou a pomocí diskurzu je tohoto možné docílit. Tyto předpoklady vychází ze strukturálně funkcionalistické teorie, na které je založen celý teoretický rámec. Tato práce se formou kritické diskurzivní analýzy pokouší vysvětlit, jaké konkrétní diskurzivní praktiky používají manažeři firmy při formování její reputace a zdali jsou jejich morální hodnoty v souladu s těmi firemními. Dále jakým konkrétním způsobem se projevují v jejich jednání. Cílem je tedy odhalit roli firemních hodnot v perspektivě manažerů firmy. Výzkum je proveden v nejmenované nadnárodní organizaci se zastoupením v České republice formou polo-strukturovaných rozhovorů s manažery této firmy, právě protože by dle předpokladů měli reprezentovat firemní hodnoty. Výsledky výzkumu potvrzují přítomnost korporátního diskurzu, soulad firemních i manažerských hodnotových orientací i uplatňování firmou proklamovaných hodnot. Klíčová slova: Firemní kultura, hodnoty, strukturální funkcionalismus, diskurz, nadnárodní korporace, manažer
The thesis deals with corporate culture and its concrete application in corporate discourse. In this work, corporate values, such as the core of corporate culture, are understood as a central element for employee motivation and belonging to a given corporate culture, and this can be achieved through discourse. These assumptions are based on structural-functional theory, on which the whole theoretical framework is based. In the form of a critical discursive analysis, this work attempts to explain what specific discursive practices the company's managers develop in building its reputation and whether their moral values are in line with those corporate ones. Furthermore, if they manifest them in their actions in any specific way. The aim is therefore to reveal the role of corporate values in the perspective of company managers. The research is proven in unnamed multinational organizations with representation in the Czech Republic in the form of semi-structured interviews with managers of this company, precisely because, according to the assumptions, they are supposed to represent company values. The results of the research confirm the presence of corporate discourse, the compliance of corporate and managerial value orientations and the application of the company's proclaimed values. Keywords:...