dc.contributor.advisor | Dvořáková, Markéta | |
dc.creator | Čáp, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:17:39Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:17:39Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15028 | |
dc.description.abstract | In my thesis I'm dealing with theoretical approaches of Czech conception of school self-evaluation of quality. I have defined the crucial problem that school headmasters who are in the role of managers responsible for changing of schools, they do not understand the complexity of processes of school self-evaluation. I have described single separate global and local reasons which have led to principle of Quality Assurance in whole Czech educational system. I my thesis I am dealing with conditions of effective evaluation cycle, especially I have described changes of school culture from close culture to open culture of learning organization. Important point of my thesis is describing of processes of school democratization. In second part of thesis I have analyzed single phases of self-evaluation cycle from the democratic point of view. | en_US |
dc.description.abstract | V práci jsem se zabýval teoretickými východisky české koncepce autoevaluace kvality školy. Definoval jsem hlavní problém, který tkví v tom, že ředitelé, kteří jsou v rolích manažerů zodpovědní za řízení změn na školách a jsou hlavními tvůrci evaluačního cyklu, nevnímají proces autoevaluace jako komplexní jev demokratizace školy, který má široké vazby na celospolečenský vývoj a který ovlivňuje školu na mnoha rovinách. Popsal jsem jednotlivé globální i ryze místní příčiny, které vedly k principu zajišťování kvality ve vzdělávání. V diplomové práci jsem se zabýval podmínkami efektivního evaluačního cyklu, kterými jsou změna kultury školy na otevřenou kulturu učící se organizace. V druhé části práce jsem rozebral jednotlivé etapy evaluačního cyklu z pohledu demokratizace českých škol. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pojetí autoevaluace školy v procesu inovace povinného vzdělávání v České republice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-27 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 59480 | |
dc.title.translated | Conception of school self-evaluation in process of inovation of the Czech compulsory education | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001010245 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V práci jsem se zabýval teoretickými východisky české koncepce autoevaluace kvality školy. Definoval jsem hlavní problém, který tkví v tom, že ředitelé, kteří jsou v rolích manažerů zodpovědní za řízení změn na školách a jsou hlavními tvůrci evaluačního cyklu, nevnímají proces autoevaluace jako komplexní jev demokratizace školy, který má široké vazby na celospolečenský vývoj a který ovlivňuje školu na mnoha rovinách. Popsal jsem jednotlivé globální i ryze místní příčiny, které vedly k principu zajišťování kvality ve vzdělávání. V diplomové práci jsem se zabýval podmínkami efektivního evaluačního cyklu, kterými jsou změna kultury školy na otevřenou kulturu učící se organizace. V druhé části práce jsem rozebral jednotlivé etapy evaluačního cyklu z pohledu demokratizace českých škol. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my thesis I'm dealing with theoretical approaches of Czech conception of school self-evaluation of quality. I have defined the crucial problem that school headmasters who are in the role of managers responsible for changing of schools, they do not understand the complexity of processes of school self-evaluation. I have described single separate global and local reasons which have led to principle of Quality Assurance in whole Czech educational system. I my thesis I am dealing with conditions of effective evaluation cycle, especially I have described changes of school culture from close culture to open culture of learning organization. Important point of my thesis is describing of processes of school democratization. In second part of thesis I have analyzed single phases of self-evaluation cycle from the democratic point of view. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010102450106986 | |