Metody a principy sebevýchovy a sebevzdělávání učitelů a dalších pedagogických pracovníků v ČR
Methods and principles of the teacher's self-education and self-cultivation in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15029Identifikátory
SIS: 59644
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato práce si klade za úkol alespoň částečně zmapovat podmínky k sebevýchově a sebevzdělávání pedagogických pracovníků v ČR, jejich zájem o tyto aktivity a motivaci. Především se však zaměřuje na metody a principy sebevýchovného a sebevzdělávacího procesu v této dynamicky se vyvíjející společnosti, pokouší se hledat a navrhovat metody, principy a prostředky procesu obohacujícího osobnost a rozšiřujícího vědomostní obzor učitele a v neposlední řadě se ptá, máli sebevýchovný a sebevzdělávací proces pro učitele a pro společnost smysl, za jakých podmínek má být realizován a k jakým cílům má směřovat. Práce se rovněž zabývá dalšími aspekty vzdělávání dospělých, kam podle autorky práce přes respektování určitých specifik vzdělávání pedagogických pracovníků patří a pojednává o osobnosti učitele, protože autorka předpokládá existenci vzájemného vztahu mezi osobností pedagogického pracovníka a jeho sebevýchovou a sebevzděláváním.