dc.contributor.advisor | Valenta, Josef | |
dc.creator | Michalicová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:18:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:18:28Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15032 | |
dc.description.abstract | Comprehension of thematic sections of sectional themes is an integral part of production of the school education program. One of the possibilities is a comprehension of integration of sectional theme to educational section. The way how to meaningfully include sectional theme " Multiethnic education" into training subject of education subject " Civics" presents this work. Suitable methods, subject matter are also presented for realisation of this sectional theme, including example of concrete comprehension of theme " Multiethnic education" to education. | en_US |
dc.description.abstract | Začlenění tematických oborů průřezových témat je nedílnou součástí tvorby školního vzdělávacího programu. Jednou z možností začlenění je integrace průřezového tématu do vzdělávacího oboru. Způsob, jak smysluplně začlenit průřezové téma Multikulturní výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova k občanství, předkládá tato práce. Uvedeny jsou též vhodné metody, učivo k realizaci tohoto průřezového tématu, včetně příkladu začlenění konkrétního tématu multikulturní výchovy do výuky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova k občanství a průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-27 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 58872 | |
dc.title.translated | Civics and sectional themes of framework education programme for basic education | en_US |
dc.contributor.referee | Vališová, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001011761 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Začlenění tematických oborů průřezových témat je nedílnou součástí tvorby školního vzdělávacího programu. Jednou z možností začlenění je integrace průřezového tématu do vzdělávacího oboru. Způsob, jak smysluplně začlenit průřezové téma Multikulturní výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova k občanství, předkládá tato práce. Uvedeny jsou též vhodné metody, učivo k realizaci tohoto průřezového tématu, včetně příkladu začlenění konkrétního tématu multikulturní výchovy do výuky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Comprehension of thematic sections of sectional themes is an integral part of production of the school education program. One of the possibilities is a comprehension of integration of sectional theme to educational section. The way how to meaningfully include sectional theme " Multiethnic education" into training subject of education subject " Civics" presents this work. Suitable methods, subject matter are also presented for realisation of this sectional theme, including example of concrete comprehension of theme " Multiethnic education" to education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010117610106986 | |