dc.contributor.advisor | Vališová, Alena | |
dc.creator | Mazánková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:18:41Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:18:41Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15033 | |
dc.description.abstract | The dissertation work is focused on directing the School of the Arts in a complex period of curricular reform of music education and on director's personality as key participant currently implementing transformation process and as guarantor of qualitative functionality and long-term successful development of the school. The dissertation work shows an overview of contemporary approaches, paradigms and whole structure of management and areas of managerial work, which closely relates to process of reform, such as directing changes, managing knowledge and talent management. The dissertation work points out meaning of knowledgeable and conscious managing people especially the leadership. The dissertation work brings result of empirical examination, which declares opinions of directors on substantial personal characteristics of manager and about their experiences with activities realized in connection with up-to-date process of directing internally planned changes. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na řízení základní umělecké školy ve složitém období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání a na osobnost ředitele jako klíčového aktéra aktuálně uskutečňovaného transformačního procesu a garanta kvalitního fungování a dlouhodobého úspěšného rozvoje školy. Poskytuje přehled o moderních přístupech, paradigmatech a celkové struktuře managementu a oblastech manažerské práce, které úzce souvisejí s reformním procesem, a sice o řízení změn, řízení znalostí a kurikulárním managementu. Poukazuje na význam poučeného a uvědomělého vedení lidí, zvláště pak leadershipu. Přináší výsledky empirického šetření, které vypovídají o názorech ředitelů škol na podstatné osobnostní charakteristiky řídícího pracovníka a o jejich zkušenostech s činnostmi realizovanými v souvislosti s aktuálním procesem řízení vnitřních záměrných změn. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Osobnost ředitele v procesu efektivního řízení a rozvoje základní umělecké školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-27 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 58887 | |
dc.title.translated | Director's personality in the process of effective managing and developing school of the arts | en_US |
dc.contributor.referee | Tvrzová, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 001012002 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na řízení základní umělecké školy ve složitém období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání a na osobnost ředitele jako klíčového aktéra aktuálně uskutečňovaného transformačního procesu a garanta kvalitního fungování a dlouhodobého úspěšného rozvoje školy. Poskytuje přehled o moderních přístupech, paradigmatech a celkové struktuře managementu a oblastech manažerské práce, které úzce souvisejí s reformním procesem, a sice o řízení změn, řízení znalostí a kurikulárním managementu. Poukazuje na význam poučeného a uvědomělého vedení lidí, zvláště pak leadershipu. Přináší výsledky empirického šetření, které vypovídají o názorech ředitelů škol na podstatné osobnostní charakteristiky řídícího pracovníka a o jejich zkušenostech s činnostmi realizovanými v souvislosti s aktuálním procesem řízení vnitřních záměrných změn. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The dissertation work is focused on directing the School of the Arts in a complex period of curricular reform of music education and on director's personality as key participant currently implementing transformation process and as guarantor of qualitative functionality and long-term successful development of the school. The dissertation work shows an overview of contemporary approaches, paradigms and whole structure of management and areas of managerial work, which closely relates to process of reform, such as directing changes, managing knowledge and talent management. The dissertation work points out meaning of knowledgeable and conscious managing people especially the leadership. The dissertation work brings result of empirical examination, which declares opinions of directors on substantial personal characteristics of manager and about their experiences with activities realized in connection with up-to-date process of directing internally planned changes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010120020106986 | |