Zobrazit minimální záznam

Conduct disorders among adolescents in te context of socialization
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorKajuková, Věra
dc.date.accessioned2017-04-10T11:20:20Z
dc.date.available2017-04-10T11:20:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15041
dc.description.abstractThis thesis is discussing conduct disorders among children and adolescents. The goal of this thesis is to map risk and dangerous factors and their influence in a context of socialization and look into its nature in relation to their acts of behavior. In order to preserve unity and coherence, this thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. In the first part, we present socialization, its phases, its means and its methods. Further, we concentrate on concrete elements of socialization, especially on family environment, school environment and peer groups. According to conduct behavior, we target the epidemiology and diagnostical criterions. We divide conduct disorders into conduct disorders with good prognosis and conduct disorders with bad prognosis and we describe these disorders. Then, we concentrate on a borad range of acting-out behaviors. We refer to both nonaggressive and aggressive behaviors. In following part, we mention etiology. We present risk factors, specifically biological, psychological and social risk factors. In conclusion of the theoretical part, we will talk about the prevention, the formative intervention and the therapy for children and adolescents engaged in conduct problems behaviors. The empirical part is based on four analysis, their content describes four different...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je zmapování faktorů, které se podílejí na vzniku a rozvoji poruch chování v kontextu socializace. Konkrétně se zabýváme rizikovými faktory na straně objektů a subjektů socializace a jejich vlivu na vznik a rozvoj poruch chování. Dále se orientujeme na načrtnutí povahy poruch chování v souvislosti s jejich projevy. Práce je pro přehlednost rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. V první části této práce shrnujeme dosavadní poznatky o poruchách chování u dětí a dospívajících. Teoretická část zahrnuje kapitolu týkající se socializace. Konkrétně se zabýváme etapami socializace, prostředky (činiteli) socializace a způsoby socializace. Dále se věnujeme konkrétním prvkům socializačního procesu v souvislosti s poruchami chování, podrobněji se orientujeme zejména na prostředí rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Následující kapitoly obsahují informace týkající se epidemiologie poruch chování a používaných diagnostických kritérií, jednotlivých poruch chování a jejich projevů. Určitý prostor ponecháváme také etiologii poruch chování, zabýváme se rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními. V závěru empirické části se dotýkáme řešení problémů dětí s poruchami chování - prevenci, výchovné intervenci a léčbě. Empirická část je tvořena kasuistikami čtyř jedinců - dvou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePoruchy chování u dospívajících v kontextu socializacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId57842
dc.title.translatedConduct disorders among adolescents in te context of socializationen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph000967973
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je zmapování faktorů, které se podílejí na vzniku a rozvoji poruch chování v kontextu socializace. Konkrétně se zabýváme rizikovými faktory na straně objektů a subjektů socializace a jejich vlivu na vznik a rozvoj poruch chování. Dále se orientujeme na načrtnutí povahy poruch chování v souvislosti s jejich projevy. Práce je pro přehlednost rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. V první části této práce shrnujeme dosavadní poznatky o poruchách chování u dětí a dospívajících. Teoretická část zahrnuje kapitolu týkající se socializace. Konkrétně se zabýváme etapami socializace, prostředky (činiteli) socializace a způsoby socializace. Dále se věnujeme konkrétním prvkům socializačního procesu v souvislosti s poruchami chování, podrobněji se orientujeme zejména na prostředí rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Následující kapitoly obsahují informace týkající se epidemiologie poruch chování a používaných diagnostických kritérií, jednotlivých poruch chování a jejich projevů. Určitý prostor ponecháváme také etiologii poruch chování, zabýváme se rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními. V závěru empirické části se dotýkáme řešení problémů dětí s poruchami chování - prevenci, výchovné intervenci a léčbě. Empirická část je tvořena kasuistikami čtyř jedinců - dvou...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is discussing conduct disorders among children and adolescents. The goal of this thesis is to map risk and dangerous factors and their influence in a context of socialization and look into its nature in relation to their acts of behavior. In order to preserve unity and coherence, this thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. In the first part, we present socialization, its phases, its means and its methods. Further, we concentrate on concrete elements of socialization, especially on family environment, school environment and peer groups. According to conduct behavior, we target the epidemiology and diagnostical criterions. We divide conduct disorders into conduct disorders with good prognosis and conduct disorders with bad prognosis and we describe these disorders. Then, we concentrate on a borad range of acting-out behaviors. We refer to both nonaggressive and aggressive behaviors. In following part, we mention etiology. We present risk factors, specifically biological, psychological and social risk factors. In conclusion of the theoretical part, we will talk about the prevention, the formative intervention and the therapy for children and adolescents engaged in conduct problems behaviors. The empirical part is based on four analysis, their content describes four different...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009679730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV