Zobrazit minimální záznam

Specifics of father-infant and mother-infant play with a child up to age of three
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorSvatošová, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-10T11:21:35Z
dc.date.available2017-04-10T11:21:35Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15047
dc.description.abstractThis diploma thesis is a part of the grant task n.406/01/220 of the Grant agency of the Czech republic. The grant task is focused on the specifics of early interactions of young child with the members of their family. The solver of the grant task is Doc. PhDr. Lenka ulová, CSc. The theoretical part of the work is devided into five main chapters. The first one is focused on the role of mother in childs development. The second one is oriented to the role of father. In the third chapter is closely analyse childs play up to age of three. The fourth chapter is focused on the specifics of mother-infant play, the fifth one is dedicated to the specifics of father-infant play. The research presented in the empirical part consists in the analysis of recorded play interactions of 1,2 and 3 years old childern with their mothers and fathers, that were taken in their homes with the standardized set of toys. The results were analysed by the programme V.I.P. into several categories (look, vokalisation, smile, manipulation with toys, motorical activity, physical contact). There were observed differences between mother-infant and father-infant play. The results are presented for each child separately, for 1,2 and 3 years old childern, for the whole sample and finally the development aspect was observed too.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce je součástí grantového úkolu Grantové agentury České republiky č.406/01/220, zaměřeného na specifika rané interakce dítěte s různými členy rodiny, jeho řeitelkou je Doc. PhDr. Lenka ulová, CSc. Teoretická část práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První dvě z nich se zabývají rolí matky a rolí otce ve vývoji dítěte. Ve třetí kapitole je podrobně rozebrána hra dětí ve věku do tří let. Čtvrtá kapitola se zabývá specifiky mateřské hry, pátá kapitola je analogicky věnována specifikům otcovské hry. Výzkum uvedený v empirické části spočívá v analýze videonahrávek ročních, dvouletých a tříletých dětí při hře s matkou a při hře s otcem v jejich domácím prostředí se standardizovaným setem hraček. Výzkumný vzorek tvoří dvanáct dětí a jejich rodiče. Výsledky byly zpracovány pomocí počítačového programu V.I.P. z hlediska několika kategorií (pohled, vokalizace, úsměv, manipulace s hračkou, motorická aktivita, fyzický kontakt). Byly sledovány jak rozdíly mezi matkami a otci, tak rozdíly u dětí při hře s matkou a při hře s otcem. Výsledky jsou uvedeny pro kadé dítě zvláť, souhrnně pro roční, dvouleté a tříleté děti, celkově pro celý výzkumný soubor a konečně té z hlediska vývojového.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifika otcovské a mateřské hry s dítětem do tří let věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId57886
dc.title.translatedSpecifics of father-infant and mother-infant play with a child up to age of threeen_US
dc.contributor.refereeDittrichová, Jaroslava
dc.identifier.aleph000967970
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je součástí grantového úkolu Grantové agentury České republiky č.406/01/220, zaměřeného na specifika rané interakce dítěte s různými členy rodiny, jeho řeitelkou je Doc. PhDr. Lenka ulová, CSc. Teoretická část práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První dvě z nich se zabývají rolí matky a rolí otce ve vývoji dítěte. Ve třetí kapitole je podrobně rozebrána hra dětí ve věku do tří let. Čtvrtá kapitola se zabývá specifiky mateřské hry, pátá kapitola je analogicky věnována specifikům otcovské hry. Výzkum uvedený v empirické části spočívá v analýze videonahrávek ročních, dvouletých a tříletých dětí při hře s matkou a při hře s otcem v jejich domácím prostředí se standardizovaným setem hraček. Výzkumný vzorek tvoří dvanáct dětí a jejich rodiče. Výsledky byly zpracovány pomocí počítačového programu V.I.P. z hlediska několika kategorií (pohled, vokalizace, úsměv, manipulace s hračkou, motorická aktivita, fyzický kontakt). Byly sledovány jak rozdíly mezi matkami a otci, tak rozdíly u dětí při hře s matkou a při hře s otcem. Výsledky jsou uvedeny pro kadé dítě zvláť, souhrnně pro roční, dvouleté a tříleté děti, celkově pro celý výzkumný soubor a konečně té z hlediska vývojového.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is a part of the grant task n.406/01/220 of the Grant agency of the Czech republic. The grant task is focused on the specifics of early interactions of young child with the members of their family. The solver of the grant task is Doc. PhDr. Lenka ulová, CSc. The theoretical part of the work is devided into five main chapters. The first one is focused on the role of mother in childs development. The second one is oriented to the role of father. In the third chapter is closely analyse childs play up to age of three. The fourth chapter is focused on the specifics of mother-infant play, the fifth one is dedicated to the specifics of father-infant play. The research presented in the empirical part consists in the analysis of recorded play interactions of 1,2 and 3 years old childern with their mothers and fathers, that were taken in their homes with the standardized set of toys. The results were analysed by the programme V.I.P. into several categories (look, vokalisation, smile, manipulation with toys, motorical activity, physical contact). There were observed differences between mother-infant and father-infant play. The results are presented for each child separately, for 1,2 and 3 years old childern, for the whole sample and finally the development aspect was observed too.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009679700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV