Zobrazit minimální záznam

Reflexe deleuzianského "časového obrazu" ve filmech Andreje Tarkovského a Alaina Resnaise
dc.contributor.advisorRoraback, Erik Sherman
dc.creatorKonoreva, Evguenia
dc.date.accessioned2017-04-10T11:31:29Z
dc.date.available2017-04-10T11:31:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15094
dc.description.abstractDuring the twentieth century, cinematography matured into an independent and potent form of art. Film as a sequence of images caught in continuity presents a unique tool of capturing time; it allows the viewer to observe the manipulation of temporal and of spatial values, which before was not possible in the arts. Furthermore, the technical and aesthetic conceptualization of cinematography was evolutionarily developing during its short history and, according to Deleuze, saw a major break after Citizen Kane (1941)and most forcefully following the Second World War. This break resulted in the emergence of the so-called 'time-image', which in its essence reveals a radical alienation of the individual in contemporary society, but seeks to establish a new philosophy of space and time in a disorientated post-war world. The present analyses of the films chosen in this project aimed at revealing the new realities created by our two chosen film-makers. These realities echo the complexity and ambiguity of the contemporary individuality; these are the realities of a post-war subjectivity, one that is at one stroke both questioned and fragmented. Both Alain Resnais and Andrei Tarkovsky, whose bodies of work were conditioned by the emergence of a new post-modern consciousness, created a new cinematic style and also...en_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo rozebrat filmy vybraných režisérů (Andrej Tarkovský, Alain Resnais) na základě filozofických úvah francouzského filozofa - Gillese Deleuze. Ve své knize "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas" zmíněný filozof vypracoval komplikovaný systém klasifikace kinematografických dílů a obrazů. Deleuze udává, že vývoj kinematografie prošel dramatickou změnou v poválečné době, kdy došlo ke zhroucení klasického schématu obrazu-pohybu. V důsledku totálního kolapsu konvenčních narativních metod a kolapsu předválečné individuality, poválečná kinematografická scéna, zejména v Evropě, zaznamenala vznik "obrazu-času". Táto práce se zaměřuje na analýzu uměleckých dílů v rámci "obrazu-času" a zkoumá způsoby, které umožnily vybraným režisérům realizovat netradiční a často kontroverzní pochopení světa. V části "Introduction" je uvedeno krátké shrnutí dějin filmové teorie a také stručný přehled knihy "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas". Vysvětluji, proč táto kniha nabízí širší a zajímavější přistup ke zkoumání filmového díla. V první kapitole rozebírám postavení filmu ve filozofii G. Deleuza, zapojení filmu do filozofického a estetického systému, ve kterým film je zbaven representativní funkce a vystupuje jako událost - "event". Nabízím přehled základních vlastností "obrazu-času". Druhá kapitola je věnována ruskému...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReflections of the deleuzian "time-image" in the films of Andrei Tarkovsky and of Alain Resnaisen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentÚstav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59359
dc.title.translatedReflexe deleuzianského "časového obrazu" ve filmech Andreje Tarkovského a Alaina Resnaisecs_CZ
dc.contributor.refereeArmand, Louis
dc.identifier.aleph000971667
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo rozebrat filmy vybraných režisérů (Andrej Tarkovský, Alain Resnais) na základě filozofických úvah francouzského filozofa - Gillese Deleuze. Ve své knize "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas" zmíněný filozof vypracoval komplikovaný systém klasifikace kinematografických dílů a obrazů. Deleuze udává, že vývoj kinematografie prošel dramatickou změnou v poválečné době, kdy došlo ke zhroucení klasického schématu obrazu-pohybu. V důsledku totálního kolapsu konvenčních narativních metod a kolapsu předválečné individuality, poválečná kinematografická scéna, zejména v Evropě, zaznamenala vznik "obrazu-času". Táto práce se zaměřuje na analýzu uměleckých dílů v rámci "obrazu-času" a zkoumá způsoby, které umožnily vybraným režisérům realizovat netradiční a často kontroverzní pochopení světa. V části "Introduction" je uvedeno krátké shrnutí dějin filmové teorie a také stručný přehled knihy "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas". Vysvětluji, proč táto kniha nabízí širší a zajímavější přistup ke zkoumání filmového díla. V první kapitole rozebírám postavení filmu ve filozofii G. Deleuza, zapojení filmu do filozofického a estetického systému, ve kterým film je zbaven representativní funkce a vystupuje jako událost - "event". Nabízím přehled základních vlastností "obrazu-času". Druhá kapitola je věnována ruskému...cs_CZ
uk.abstract.enDuring the twentieth century, cinematography matured into an independent and potent form of art. Film as a sequence of images caught in continuity presents a unique tool of capturing time; it allows the viewer to observe the manipulation of temporal and of spatial values, which before was not possible in the arts. Furthermore, the technical and aesthetic conceptualization of cinematography was evolutionarily developing during its short history and, according to Deleuze, saw a major break after Citizen Kane (1941)and most forcefully following the Second World War. This break resulted in the emergence of the so-called 'time-image', which in its essence reveals a radical alienation of the individual in contemporary society, but seeks to establish a new philosophy of space and time in a disorientated post-war world. The present analyses of the films chosen in this project aimed at revealing the new realities created by our two chosen film-makers. These realities echo the complexity and ambiguity of the contemporary individuality; these are the realities of a post-war subjectivity, one that is at one stroke both questioned and fragmented. Both Alain Resnais and Andrei Tarkovsky, whose bodies of work were conditioned by the emergence of a new post-modern consciousness, created a new cinematic style and also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009716670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV