dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Salim Vosátková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2022-04-08T07:18:40Z | |
dc.date.available | 2022-04-08T07:18:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/151190 | |
dc.description.abstract | V průběhu výzkumu agresivního chování dětí v mateřské škole jsem zjistila, že nejčastějším projevem agresivního chování je verbální agrese. Verbální agrese se v tomto věku projevuje nejčastěji křikem a hádáním se. Fyzická agrese je méně častá, přičemž nejčastějším jejím projevem je bouchání, strkání a odmítání spolužáka. Nejméně využívanými, ojedinělými, projevy fyzické agrese je kousání, škrábání a plivání. Agresivní projevy dětí se v průběhu pobytu v mateřské škole, a tedy v souvislosti s vývojem dětí (mezi třetím až šestým rokem) mění směrem ke konstruktivnějším podobám. S častou agresivitou souvisí i domácí prostředí. Případové studie naznačují, že pokud dítě cítí určitou frustraci či úzkost, která pochází z rodinného prostředí, je citlivější na omezování svých potřeb či snahám o přizpůsobení se řádu a režimu v MŠ. Jeho reakce jsou těmito negativními pocity ovlivněny a častěji vedou k agresivním projevům než u dětí, které je nemají. Většinu agresivních projevů lze úspěšně redukovat vhodnou intervencí učitelek, případně s pomocí odborníků. Projevy agrese se vždy snáze korigují, pokud je ze strany rodičů opravdový zájem a snaha spolupracovat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the course of my research on aggressive behaviour of children in kindergarten I found that the most frequent manifestation of aggressive behaviour is verbal aggression. Verbal aggression at this age is most often expressed by arguing and shouting. Physical aggression is less common. this is most often manifested by pushing and shoving and rejecting a classmate. The least used manifestation of physical aggression is biting, scratching and spitting. Aggressive manifestations of children during their stay in kindergarten. It changes in the context of the development of children (between the third and sixth year). The home environment has an effect on aggression. it has been found that if a child feels some frustration or anxiety that comes from the family environment, he or she is more sensitive to limiting his or her needs or adjusting to the rules and routines of the kindergarten. His reactions are influenced by these negative feelings and more often lead to aggressive acts than in children who do not have them. Most aggressive behaviours can be successfully reduced through appropriate intervention by teachers or with the help of professionals. Aggression is always easier to correct if parents are genuinely interested, willing and cooperative. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Agresivita dětí v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-20 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 204117 | |
dc.title.translated | Aggressiveness of children in kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Procházková, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V průběhu výzkumu agresivního chování dětí v mateřské škole jsem zjistila, že nejčastějším projevem agresivního chování je verbální agrese. Verbální agrese se v tomto věku projevuje nejčastěji křikem a hádáním se. Fyzická agrese je méně častá, přičemž nejčastějším jejím projevem je bouchání, strkání a odmítání spolužáka. Nejméně využívanými, ojedinělými, projevy fyzické agrese je kousání, škrábání a plivání. Agresivní projevy dětí se v průběhu pobytu v mateřské škole, a tedy v souvislosti s vývojem dětí (mezi třetím až šestým rokem) mění směrem ke konstruktivnějším podobám. S častou agresivitou souvisí i domácí prostředí. Případové studie naznačují, že pokud dítě cítí určitou frustraci či úzkost, která pochází z rodinného prostředí, je citlivější na omezování svých potřeb či snahám o přizpůsobení se řádu a režimu v MŠ. Jeho reakce jsou těmito negativními pocity ovlivněny a častěji vedou k agresivním projevům než u dětí, které je nemají. Většinu agresivních projevů lze úspěšně redukovat vhodnou intervencí učitelek, případně s pomocí odborníků. Projevy agrese se vždy snáze korigují, pokud je ze strany rodičů opravdový zájem a snaha spolupracovat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the course of my research on aggressive behaviour of children in kindergarten I found that the most frequent manifestation of aggressive behaviour is verbal aggression. Verbal aggression at this age is most often expressed by arguing and shouting. Physical aggression is less common. this is most often manifested by pushing and shoving and rejecting a classmate. The least used manifestation of physical aggression is biting, scratching and spitting. Aggressive manifestations of children during their stay in kindergarten. It changes in the context of the development of children (between the third and sixth year). The home environment has an effect on aggression. it has been found that if a child feels some frustration or anxiety that comes from the family environment, he or she is more sensitive to limiting his or her needs or adjusting to the rules and routines of the kindergarten. His reactions are influenced by these negative feelings and more often lead to aggressive acts than in children who do not have them. Most aggressive behaviours can be successfully reduced through appropriate intervention by teachers or with the help of professionals. Aggression is always easier to correct if parents are genuinely interested, willing and cooperative. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |