Podpora hodnocení výuky prostřednictvím databázových technologií
Support education evaluation through a database technology
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15124Identifikátory
SIS: 58614
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mudrák, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce pojednává o současných možnostech hodnocení žáka za použití informačních technologií. Využití databázových systémů má oproti ostatním metodám, výpočetní techniku nereflektujícím, výhody zejména v rychlosti při práci s hodnocením, v dostupnosti dat prostřednictvím Internetu a ve snadné manipulaci s nimi z hlediska dalšího využití. Výsledkem práce je modelová aplikace, shrnující námi popsané způsoby hodnocení a umožňující jejich následné zpracování. Podporované metody hodnocení vycházejí ze současných zákonných možností a z návrhů řady významných autorů pedagogických článků a publikací. Testování v reálném prostředí prokazuje vhodnost zvolených prostředků pro řešení tohoto typu úkolu.
The work addresses the applicability of information technologies to student evaluation. The use of database systems has the following advantages compared to currently used methods: efficiency of work with the evaluation, accessibility of the data over the Internet, and easy manipulation with respect to further processing of the data. The outcome of this work is a model application covering many available methods of evaluation and allowing for further processing of the evaluation. The used methods follow current legal requirements and are based on a number of broadly accepted pedagogical publications. Preliminary tests in the real environment show the suitability of the approach for this task.