dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Průchová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2022-04-08T07:21:10Z | |
dc.date.available | 2022-04-08T07:21:10Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/151240 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývala vlivem internetu a sociálních sítí na sebeidentifikaci dospívajících. Zaměřovala se na sebepojetí a sebehodnocení adolescentů a jejich vztah k sociálním sítím. Zpočátku jsme se věnovali vývoji dospívajících jedinců a jejich začleňování do společnosti. Zaměřovali jsme se na charakteristiku sociálních sítí, jejich vznik a funkce každé ze zmíněných. Dále jsme zjistili, jaké rizika mohou uživatele internetu potkat a jak se jim případně vyvarovat. Výzkumná část této práce se věnovala času stráveném na sociálních sítích a také obsahu, který dotazovaní vyhledávají a sdílí. V souvislosti se sebeidentifikací a sebepojetím nám výsledky ukázaly, že chlapci mají vyšší sebehodnocení oproti dívkám, kterým nejvíce záleží na jejich vzhledu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis looked at the influence of the internet and social networks on adolescent's self- identification. It focused on the self-conception and self-evaluation of adolescents and their relationship to social networsk. Initially, we focused on the development of adolescents and their integration into society. We focused on the characteristics of the social networks, their creation and the functions of each of them. We also found what risks internet users might encounter and how to avoid them. The research part of this work was devoted to time spent on social networks, as well as the content that interviewees search for and share. In the context of self-identification and self-conception, the results showed us that boys have a higher self-assessment compared to girls who care most about their appearance. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Self-identification | en_US |
dc.subject | the internet | en_US |
dc.subject | influence of the internet | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | social networks | en_US |
dc.subject | Sebeidentifikace | cs_CZ |
dc.subject | internet | cs_CZ |
dc.subject | vliv internetu | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.title | Vliv internetu a sociálních sítí na sebeidentifikaci dospívajících | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-20 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 228792 | |
dc.title.translated | The influence of the internet and social networks on adolescent's self-identification | en_US |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývala vlivem internetu a sociálních sítí na sebeidentifikaci dospívajících. Zaměřovala se na sebepojetí a sebehodnocení adolescentů a jejich vztah k sociálním sítím. Zpočátku jsme se věnovali vývoji dospívajících jedinců a jejich začleňování do společnosti. Zaměřovali jsme se na charakteristiku sociálních sítí, jejich vznik a funkce každé ze zmíněných. Dále jsme zjistili, jaké rizika mohou uživatele internetu potkat a jak se jim případně vyvarovat. Výzkumná část této práce se věnovala času stráveném na sociálních sítích a také obsahu, který dotazovaní vyhledávají a sdílí. V souvislosti se sebeidentifikací a sebepojetím nám výsledky ukázaly, že chlapci mají vyšší sebehodnocení oproti dívkám, kterým nejvíce záleží na jejich vzhledu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis looked at the influence of the internet and social networks on adolescent's self- identification. It focused on the self-conception and self-evaluation of adolescents and their relationship to social networsk. Initially, we focused on the development of adolescents and their integration into society. We focused on the characteristics of the social networks, their creation and the functions of each of them. We also found what risks internet users might encounter and how to avoid them. The research part of this work was devoted to time spent on social networks, as well as the content that interviewees search for and share. In the context of self-identification and self-conception, the results showed us that boys have a higher self-assessment compared to girls who care most about their appearance. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |