Zobrazit minimální záznam

Pre-loved: vintage shops as an alternative to fast fashion
dc.contributor.advisorAbu Ghosh, Yasar
dc.creatorBorisova, Varvara
dc.date.accessioned2022-04-19T17:52:46Z
dc.date.available2022-04-19T17:52:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151457
dc.description.abstract"Pre-loved: vintage shops as an alternative to fast fashion" Mgr. Varvara Borisova Supervisor: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. Abstract Thrifting has long been perceived as a matter of nonconformists, eccentric artists, and people with limited budgets. However, the consumerist philosophy of so-called fast fashion which is driven by the ever-changing trends and the impact of the fashion industry on environment and global labor market has become a reason for many customers to find a greener and more ethical way to supply their wardrobes. While some of us gave up shopping at all, fashion gurus turned their attention to secondhand clothes: thrift shops changed to vintage boutiques and used garments became known as "pre-loved". This thesis aims to analyze practices which owners of Czech secondhand and vintage shops use to create value, understand the obsession by things from the 20th century and focus on the role of such stores in the development of sustainable fashion in the Czech Republic. Key words: vintage, thrift, theory of value, fast fashion, nostalgia, sustainability, material cultureen_US
dc.description.abstract"Pre-loved: vintage obchody jako alternativa rychlé módě" Mgr. Varvara Borisova Vedoucí práce: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. Abstrakt Nakupování v "sekáčích" bylo dlouhou dobu širokou veřejností vnímáno jako záležitost nonkonformistů, excentrických umělců nebo lidí s omezeným rozpočtem. Avšak konzumní filozofie tzv. rychlé módy, jejíž hnací sílou jsou neustále se měnící trendy, a dopady módního průmyslu na životní prostředí a světový trh práce se staly pro spoustu zákaznic a zákazníků důvodem pro hledání ekologičtějšího i etičtějšího způsobu zásobování šatníku. Zatímco někteří se nákupu věcí vzdali vůbec, guru módní obce obrátili pozornost k oblečení z druhé ruky: ze secondhandu se staly vintage butiky a použitým kouskům se začalo říkat "pre-loved". Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat praktiky, jimiž majitelky a majitelé českých výběrových secondhandových a vintage butiků tvoří hodnotu, porozumět lásce k věcem z minulého století a zároveň se zaměřit na to, jakou roli podobné obchody hrají v rozvoji udržitelné módy v České republice. Klíčová slova: vintage, secondhand, teorie hodnoty, rychlá móda, nostalgie, udržitelnost, materiální kulturacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectvintagecs_CZ
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectrychlá módacs_CZ
dc.subjectšetrnostcs_CZ
dc.subjectcirkulární ekonomikacs_CZ
dc.subjectre-usecs_CZ
dc.subjectmateriální kulturacs_CZ
dc.titlePre-loved: vintage obchody jako alternativa k rychlé móděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-21
dc.description.departmentProgram Antropologická studiacs_CZ
dc.description.departmentProgramme Anthropological studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId227084
dc.title.translatedPre-loved: vintage shops as an alternative to fast fashionen_US
dc.contributor.refereeSosna, Daniel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAntropologická studia se specializací Sociokulturní antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAnthropological studies with specialisation in Sociocultural anthropologyen_US
thesis.degree.programAntropologická studiacs_CZ
thesis.degree.programAnthropological studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Antropologická studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Anthropological studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csAntropologická studia se specializací Sociokulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAnthropological studies with specialisation in Sociocultural anthropologyen_US
uk.degree-program.csAntropologická studiacs_CZ
uk.degree-program.enAnthropological studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs"Pre-loved: vintage obchody jako alternativa rychlé módě" Mgr. Varvara Borisova Vedoucí práce: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. Abstrakt Nakupování v "sekáčích" bylo dlouhou dobu širokou veřejností vnímáno jako záležitost nonkonformistů, excentrických umělců nebo lidí s omezeným rozpočtem. Avšak konzumní filozofie tzv. rychlé módy, jejíž hnací sílou jsou neustále se měnící trendy, a dopady módního průmyslu na životní prostředí a světový trh práce se staly pro spoustu zákaznic a zákazníků důvodem pro hledání ekologičtějšího i etičtějšího způsobu zásobování šatníku. Zatímco někteří se nákupu věcí vzdali vůbec, guru módní obce obrátili pozornost k oblečení z druhé ruky: ze secondhandu se staly vintage butiky a použitým kouskům se začalo říkat "pre-loved". Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat praktiky, jimiž majitelky a majitelé českých výběrových secondhandových a vintage butiků tvoří hodnotu, porozumět lásce k věcem z minulého století a zároveň se zaměřit na to, jakou roli podobné obchody hrají v rozvoji udržitelné módy v České republice. Klíčová slova: vintage, secondhand, teorie hodnoty, rychlá móda, nostalgie, udržitelnost, materiální kulturacs_CZ
uk.abstract.en"Pre-loved: vintage shops as an alternative to fast fashion" Mgr. Varvara Borisova Supervisor: Mgr. Yasar Abu Ghosh, Ph.D. Abstract Thrifting has long been perceived as a matter of nonconformists, eccentric artists, and people with limited budgets. However, the consumerist philosophy of so-called fast fashion which is driven by the ever-changing trends and the impact of the fashion industry on environment and global labor market has become a reason for many customers to find a greener and more ethical way to supply their wardrobes. While some of us gave up shopping at all, fashion gurus turned their attention to secondhand clothes: thrift shops changed to vintage boutiques and used garments became known as "pre-loved". This thesis aims to analyze practices which owners of Czech secondhand and vintage shops use to create value, understand the obsession by things from the 20th century and focus on the role of such stores in the development of sustainable fashion in the Czech Republic. Key words: vintage, thrift, theory of value, fast fashion, nostalgia, sustainability, material cultureen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Antropologická studiacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV