Měření výkonu v sociálních službách
Measurement of performance in social services
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152213Identifikátory
SIS: 199087
Kolekce
- Kvalifikační práce [6747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holasová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Program Řízení a supervize
Datum obhajoby
23. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Měření výkonu, sociální služby, indikátor, modely měření výkonu, balanced scorecard, benchmarkingKlíčová slova (anglicky)
Performance measurment, social services, indicator, performance measurement models, balanced scorecard, benchmarkingDiplomová práce je zaměřená na měření výkonu v sociálních službách, specificky v příspěvkových organizacích. V teoretické části se zabývá vymezením a historií měření výkonu jako takového, popisem právní formy příspěvkové organizace. Dále se věnuje vymezení indikátorů, popisu jejich kvalit z hlediska teorie měření výkonu a modelům měření výkonu. V praktické části práce se autorka věnuje měření výkonu v terénní pečovatelské službě a pozornost zaměřuje na tři možné a používané indikátory v pečovatelské službě, a to Počet minut/hodin přímé práce, Počet pracovních úvazků a Počet klientů. Tyto indikátory rozebírá z hlediska nároků teorie měření výkonu, popisuje úskalí, která jsou s nimi spojená při měření výkonu v pečovatelské službě, a navrhuje možná řešení. Klíčová slova Měření výkonu, sociální služby, indikátor, modely měření výkonu, balanced scorecard, benchmarking
The diploma thesis is focused on measuring performance in social services, specifically in contributory organizations. The theoretical part deals with the definition and history of performance measurement as such, the description of the legal form of the contributory organization. Furthermore, the author deals with the definition of indicators, the description of their qualities in terms of the theory of performance measurement and models of performance measurement. In the practical part of the work, the author focuses on measuring performance in the field of care service and focuses on three possible and used indicators in the care service, namely the number of minutes / hours of direct work, the number of working hours and the number of clients. It analyzes these indicators in terms of the demands of performance measurement theory, describing the pitfalls associated with them in measuring performance in the care service and suggesting possible solutions. Keywords Performance measurment, social services, indicator, performance measurement models, balanced scorecard, benchmarking,