Zdravotní gramotnost ve školství
Health literacy in primary and secondary school and health literacy of university students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15235Identifikátory
SIS: 57410
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ehler, Edvard
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce mapuje znalosti a dovednosti v oblasti první pomoci mezi žáky základních a středních škol, studenty vysokých škol a učitelů s dlouholetou praxí. Na základě výsledků dotazníkového šetření hledá příčiny nízkého povědomí a mnohdy i hrubé neznalosti důležitých témat první pomoci. Teoreticky zkoumá, zda je možné se první pomoci naučit v rámci povinné školní docházky, potažmo v navazujících stupních vzdělávání, a to zejména prostřednictvím studia učebních osnov, resp. Rámcově vzdělávacích programů, všeobecně vzdělávacích předmětů a učebnic přírodopisu tak, aby její poskytnutí bylo účinné. Za možnou příčinu kritického stavu znalostí pokládá též nedostatečnou odbornost učitelů, proto je součástí práce rovněž návrh osnovy zdravotnického semináře pro učitele doplněný o odpovídající studijní text.
This work examines the acknowledges and skills from the first-aid treatment among the students from the primary, secondary schools, also among the students at the universities and teachers with a longtime practise. And from the results of the interview investigation it is looking for the causes of the lowness consciousness and ignorance of the important themes of first-aid treatment. It also investigates if is it possible to leam the first aid in terms of the compulsory education or in cascading grades of education. Especially by means of the study of curriculum (generály educational programs, subjects and biology textbooks). The possible cause of the critical condition of the restrictive student's acknowledges can be teacher's under-qualification. The part of this work is a proposal of the curriculum of health seminar for teachers which is filled with the corresponding studying text.