Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy
dc.creator | Tůma, František | |
dc.date.accessioned | 2021-10-20T06:49:02Z | |
dc.date.available | 2021-10-20T06:49:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-80-210-8887-0 | cs |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/152369 | |
dc.language | Čeština | cs |
dc.publisher | Masarykova univerzita | cs |
dc.title | Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy | cs |
dc.type | habilitační práce | cs_CZ |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-16 | |
dc.contributor.referee | Černá, Monika | |
dc.contributor.referee | Hanušová, Světlana | |
dc.contributor.referee | Šimonová, Ivana | |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk | cs |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs |
uk.author.affiliation | Masarykova univerzita, Filozofická fakulta | cs |
uk.author.affiliation | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta | cs |
uk.habilitation-board.chairman | Šebesta, Karel | |
uk.habilitation-board.member | Klégr, Aleš | |
uk.habilitation-board.member | Betáková, Lucie | |
uk.habilitation-board.member | Černý, Miroslav | |
uk.habilitation-board.member | Řeřicha, Václav | |
uk.abstract.cs | Monografie je věnována problematice interakce ve třídě. Vychází z 987 minut nahrávek seminární výuky angličtiny pořízených v podzimním semestru akademického roku 2015/2016 a podrobně zkoumá zaznamenanou interakci. Pomocí konverzační analýzy popisuje, jak se účastníci výuky střídali, jak prováděli opravy, jak přepínali mezi angličtinou a češtinou a jak realizovali studentské prezentace. Kniha je rozdělena do devíti kapitol. Jsou v nich představena teoretická a metodologická východiska (kapitoly 1 -3) a prostředí, účastníci a data (kapitola 4). Následující čtyři kapitoly (5 -8) se zabývají organizaci střídání replik, oprav, střídání kódů a tím, jak účastníci realizovali studentské prezentace a následné diskuse. Každá z těchto empiricky zaměřených kapitol se skládá ze stručného přehledu dosavadního výzkumu, poté představuje konverzačněanalytická zjištění a diskusi k nim. Poslední kapitola se zabývá vztahem mezi konverzační analýzou a zkoumáním učení se v interakci. V této kapitole je rovněž diskutováno o zjištěních z pohledu pedagogického výzkumu a z pohledu přenosu konverzačněanalytických poznatků do praxe. Kniha podrobně zkoumá interakci ve výuce anglického jazyka. Jejím širším cílem je rovněž přispět do diskusí o výzkumu interakce (nejen) ve třídě. | cs |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Habilitační práce [62]
Habilitations