Specifika vývoje dětí s Downovým syndromem a terapeutické přístupy
Specifics of the development of children with Down syndrome and therapeutic approaches
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152444Identifikátory
SIS: 236742
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čihánková, Ivana
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato Bakalářská práce s názvem Specifika vývoje dětí s Downovým syndromem a terapeutické přístupy se zabývá tématem Downova syndromu u dětí ve věku do 6 let, přičemž se zaměřuje na popis jejich vývoje, na možné vývojové komplikace, se kterými se tyto děti mohou potýkat a především na možnosti terapeutických a aktivizačních metod a přístupů, jenž mohou jejich vývoj pozitivně ovlivnit. Práci tvoří dvě části. V první teoretické části je popsán Downův syndrom z různých úhlů pohledu. Nejprve z hlediska historického poznání Downova syndromu - jak v umění tak především ve vědě, dále je popsána znalost Downova syndromu zejména v současné medicíně a psychologii. V závěru teoretické části se práce zaměřuje na popis vybraných terapeutických a aktivizačních metod, které je vhodné užít u dětí s Downovým syndromem. Druhá část bakalářské práce je praktická, vychází z dotazníku a z rozhovorů s rodinami dětí s Downovým syndromem. Prostřednictvím případové studie pojednává o čtyřech konkrétních dětech a o jejich rodinách. Práce se snaží přiblížit průběh vývoje těchto dětí a následně popsat terapeutické a aktivizační metody, jež byly jejich rodinami využívány. V závěru praktické části práce je shrnutí všech těchto případových studií. Klíčová slova Downův syndrom, vývoj, děti do 6 let, terapeutické a aktivizační...
This Bachelor's thesis, entitled Specifics of the development of children with Down syndrome and therapeutic approaches, deals with the topic of children with Down syndrome under the age of 6, focusing on the description of their development, possible developmental complications these children may face and, above all, the possibilities of therapeutic and activation methods and approaches that can positively influence their development. The thesis consists of two parts. The first theoretical part describes Down syndrome from several different perspectives. Firstly, from the point of view of historical knowledge of Down syndrome - both in art and especially in science, then the knowledge of Down syndrome is further described, most notably in contemporary medicine and psychology. At the end of the theoretical part, the thesis focuses on the description of selected therapeutic and activation methods that are suitable for children with Down syndrome. The second part of the thesis is practical, based on a questionnaire and interviews with families of children with Down syndrome. Through a case study, it discusses four specific children and their families. The thesis attempts to describe the developmental course of these children and then to describe the therapeutic and activation methods used by their...