dc.contributor.advisor | Ortová, Hana | |
dc.creator | Havlíčková, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:08:25Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:08:25Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15245 | |
dc.description.abstract | The author of this Paper deals with the issue of the system approach to the quality control in education. In the contemporary market environment, school is an organization which should strive permanently for the improvement of its services. One of the possibilities is the establishment of the process of the permanent improvement through the application of some of the standardized models of the control and assessment of the quality. The Paper is aimed at the assessment of the contribution of the application of the CAF model for the self-evaluation and permanent improvement of the school. The Paper includes an assessment of a questionnaire survey, and a follow up analysis of the data obtained - to what extent the headmasters of schools know the standardized models (CAF, EFQM, ISO), or apply some of them in practice. The exploitability of the Final Bachelor Paper in the school practice: verification of the setting up of the vision and mission of the school, enhancement of the performance and the quality of work, preparing an action plan of improvement, self-evaluation of the school, benchmarking. | en_US |
dc.description.abstract | Autorka práce se věnuje problematice systémového přístupu k řízení kvality v oblasti vzdělávání. Škola je v současném tržním prostředí organizací, která by měla trvale usilovat o zkvalitňování svých služeb. Jednou z možností je nastolení procesu trvalého zlepšování prostřednictvím aplikace některého ze standardizovaných modelů řízení a hodnocení kvality. Práce je zaměřena na posouzení přínosu aplikace modelu CAF pro sebehodnocení a trvalé zlepšování školy. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a následná analýza získaných dat - do jaké míry ředitelé škol standardizované modely (CAF, EFQM, ISO) znají, příp. zda některý z uvedených uplatňují v praxi. Využitelnost závěrečné bakalářské práce ve školské praxi: ověření nastavení vize a poslání školy, zvýšení výkonnosti a kvality práce, zpracování akčního plánu zlepšování, sebehodnocení školy, benchmarking. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Význam zavádění systémového přístupu k řízení kvality v oblasti školství | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-23 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59370 | |
dc.title.translated | Importance of Introduction of System Approach to Quality Control in Education | en_US |
dc.contributor.referee | Trojan, Václav | |
dc.identifier.aleph | 001228589 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Autorka práce se věnuje problematice systémového přístupu k řízení kvality v oblasti vzdělávání. Škola je v současném tržním prostředí organizací, která by měla trvale usilovat o zkvalitňování svých služeb. Jednou z možností je nastolení procesu trvalého zlepšování prostřednictvím aplikace některého ze standardizovaných modelů řízení a hodnocení kvality. Práce je zaměřena na posouzení přínosu aplikace modelu CAF pro sebehodnocení a trvalé zlepšování školy. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a následná analýza získaných dat - do jaké míry ředitelé škol standardizované modely (CAF, EFQM, ISO) znají, příp. zda některý z uvedených uplatňují v praxi. Využitelnost závěrečné bakalářské práce ve školské praxi: ověření nastavení vize a poslání školy, zvýšení výkonnosti a kvality práce, zpracování akčního plánu zlepšování, sebehodnocení školy, benchmarking. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The author of this Paper deals with the issue of the system approach to the quality control in education. In the contemporary market environment, school is an organization which should strive permanently for the improvement of its services. One of the possibilities is the establishment of the process of the permanent improvement through the application of some of the standardized models of the control and assessment of the quality. The Paper is aimed at the assessment of the contribution of the application of the CAF model for the self-evaluation and permanent improvement of the school. The Paper includes an assessment of a questionnaire survey, and a follow up analysis of the data obtained - to what extent the headmasters of schools know the standardized models (CAF, EFQM, ISO), or apply some of them in practice. The exploitability of the Final Bachelor Paper in the school practice: verification of the setting up of the vision and mission of the school, enhancement of the performance and the quality of work, preparing an action plan of improvement, self-evaluation of the school, benchmarking. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012285890106986 | |