Pracovní listy pro práci s poezií ve 3. -5 . třídě ZŠ
Worksheets for reading poetry in 3rn - th grade
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15308Identifikátory
SIS: 58461
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hník, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
14. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Podnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.
Podnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.