Zobrazit minimální záznam

Understanding the Word Problems on Motion
dc.contributor.advisorRendl, Miroslav
dc.creatorSchöffelová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-10T12:24:23Z
dc.date.available2017-04-10T12:24:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15313
dc.description.abstractThe topic of the thesis was selected based on the long term interests shown by the author in course of her studies. The thesis is a follow up of previous research activities that focused on word problems and the use of experience gathered from them. The whole issue of word problems on motion was selected as the example of typical problems, which children have to face at school, and therefore, they acquire more or less a specific procedure of solving them (as established in prior research). They provide option to draw comparison of their type resemblance and comprehensive variants and of the pupils' capability to implement the acquired procedures when the problem is getting more difficult. This was one of the objectives of the thesis. Another objective was to monitor the specifics of this type of word problems and also the related specific solutions including specific errors the pupils make when solving these types of problems. Furthermore, the objectives include monitoring and analyzing the different pupils' procedures from the qualitative point of view and the efforts to describe their mental representations of the problems and train of thoughts when solving them. The work is divided in two basic parts. The first part is mostly theoretical, containing quotations and theoretical basics excerpted during the...en_US
dc.description.abstractDíky sledování rozličných řešení studentů, rozhovorům nad jejich postupy a pokusům o interpretace jejich myšlenkových procesů a reprezentací, je možné souhrnně hovořit o několika poznatcích, které práce přinesla. Oblast strategií řešení a porozumění úloze Slovní úlohy o pohybu tvoří skutečně specifickou skupinu slovních úloh, která s sebou obvykle přináší specifický (a pro jiný typ úloh nepoužitelný) způsob řešení. Studenti nejčastěji využívají ke svému řešení vzorec vztahu dráhy, rychlosti a času (s = v.t) a princip rovnosti či součtu drah (sj = s 2 nebo si + s2 = s) a to v naprosté většině případů, jak v typových školních úlohách, tak v netradičních nebo komplikovaných úlohách. V několika případech se ale objevují i řešení, která využívají vztah dráhy, rychlosti a času jiným než tímto způsobem, nebo se objevují zcela jiné strategie řešení (úvaha, řešení metodou pokusomyl a systematický pokus), což dokládá, že úlohy lze řešit i jinak než použitím fyzikálního vzorce a děti jsou toho schopny. Obecně používají studenti jiné než klasické algebraické strategie jen velmi málo. Pokud ano, jedná se o jedince, kteří používají úvahy i v typových úlohách. Ale i ti se v některých komplikovaných úlohách uchylují použití algebry, svých úvah se tedy nedrží striktně. Na rozdíl od toho studenti, kteří v typových úlohách...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePorozumění slovním úlohám o pohybucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58594
dc.title.translatedUnderstanding the Word Problems on Motionen_US
dc.contributor.refereeSeidlová Málková, Gabriela
dc.identifier.aleph000976533
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDíky sledování rozličných řešení studentů, rozhovorům nad jejich postupy a pokusům o interpretace jejich myšlenkových procesů a reprezentací, je možné souhrnně hovořit o několika poznatcích, které práce přinesla. Oblast strategií řešení a porozumění úloze Slovní úlohy o pohybu tvoří skutečně specifickou skupinu slovních úloh, která s sebou obvykle přináší specifický (a pro jiný typ úloh nepoužitelný) způsob řešení. Studenti nejčastěji využívají ke svému řešení vzorec vztahu dráhy, rychlosti a času (s = v.t) a princip rovnosti či součtu drah (sj = s 2 nebo si + s2 = s) a to v naprosté většině případů, jak v typových školních úlohách, tak v netradičních nebo komplikovaných úlohách. V několika případech se ale objevují i řešení, která využívají vztah dráhy, rychlosti a času jiným než tímto způsobem, nebo se objevují zcela jiné strategie řešení (úvaha, řešení metodou pokusomyl a systematický pokus), což dokládá, že úlohy lze řešit i jinak než použitím fyzikálního vzorce a děti jsou toho schopny. Obecně používají studenti jiné než klasické algebraické strategie jen velmi málo. Pokud ano, jedná se o jedince, kteří používají úvahy i v typových úlohách. Ale i ti se v některých komplikovaných úlohách uchylují použití algebry, svých úvah se tedy nedrží striktně. Na rozdíl od toho studenti, kteří v typových úlohách...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis was selected based on the long term interests shown by the author in course of her studies. The thesis is a follow up of previous research activities that focused on word problems and the use of experience gathered from them. The whole issue of word problems on motion was selected as the example of typical problems, which children have to face at school, and therefore, they acquire more or less a specific procedure of solving them (as established in prior research). They provide option to draw comparison of their type resemblance and comprehensive variants and of the pupils' capability to implement the acquired procedures when the problem is getting more difficult. This was one of the objectives of the thesis. Another objective was to monitor the specifics of this type of word problems and also the related specific solutions including specific errors the pupils make when solving these types of problems. Furthermore, the objectives include monitoring and analyzing the different pupils' procedures from the qualitative point of view and the efforts to describe their mental representations of the problems and train of thoughts when solving them. The work is divided in two basic parts. The first part is mostly theoretical, containing quotations and theoretical basics excerpted during the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009765330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV