dc.contributor.advisor | Kittnarová, Olga | |
dc.creator | Skarparis, George | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:26:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:26:21Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15322 | |
dc.description.abstract | In my thesis i analyze the history of jazz, since the time of the slavery, and Ii follow how the African American people from various locations and tribes were forced to go in America to work. I divide each period, starting chronologically and explaining how Afro- Americans developed the music which today is called jazz. I analyze the elements from African music that African Americans were using and i move into the era that their style was flourishing in New Orleans. I then speak about the main genres of their music until jazz appeared, and i write about the different sub-styles and forms that existed, such as spirituals,ragtime, blues and others. In the work it is also mentioned briefly how Jazz came into the Czech Republic, and i illustrate the contribution of Jaroslav Jezek. In two chapters i speak about the typical jazz elements and harmony, and i make some comparison with the classical music elements. In the final chapter i analyze three works from composers of the 20th century that were influenced by jazz, and show how their compositions used elements from the african american music. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci rozebírám dějiny jazzu od dob otroctví a sleduji, jak byli Afričané různých lokalit a kmenu donuceni pracovat v Americe. v y/ ^ Rozděluji jednotlivé epochy, začínám chronologicky a vysveduji, jak Afro-Americané rozvíjeli hudbu, která se dnes jmenuje jazz. Analyzuji prvky f .V Afro-americké hudby které používali Afro-Americané a posunuli ji do epochy y velkého rozkvetu stylu v New Orleans. Dále pojednávám o hlavních žánrech jejich hudby pred zjevením jazzu a V O popisuji existenci rozlicných "sub" stylu, a forem, které existovaly v 1/ podobě spirituálu, blues, ragtime a ostatních. . v v V práci také krátce zmiňuji jak se jazz dostal do České republiky a popisuji přínos Jaroslava Ježka. v Ve dvou kapitolách hovořím o typických jazzových prvcích a harmonii a srovnávám je s prvky hudby jazzové. V záverečníé kapitole rozebírám tri díla skladatelů dvacátého století, kteří byli ovlivněni jazzem a odhaluji, jak jejich díla používala prvky Afro-americké hudby. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Jazz as a Historical Phenomenon and its Influence Classical Music | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-28 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59992 | |
dc.contributor.referee | Christou, Marios | |
dc.identifier.aleph | 001012077 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci rozebírám dějiny jazzu od dob otroctví a sleduji, jak byli Afričané různých lokalit a kmenu donuceni pracovat v Americe. v y/ ^ Rozděluji jednotlivé epochy, začínám chronologicky a vysveduji, jak Afro-Americané rozvíjeli hudbu, která se dnes jmenuje jazz. Analyzuji prvky f .V Afro-americké hudby které používali Afro-Americané a posunuli ji do epochy y velkého rozkvetu stylu v New Orleans. Dále pojednávám o hlavních žánrech jejich hudby pred zjevením jazzu a V O popisuji existenci rozlicných "sub" stylu, a forem, které existovaly v 1/ podobě spirituálu, blues, ragtime a ostatních. . v v V práci také krátce zmiňuji jak se jazz dostal do České republiky a popisuji přínos Jaroslava Ježka. v Ve dvou kapitolách hovořím o typických jazzových prvcích a harmonii a srovnávám je s prvky hudby jazzové. V záverečníé kapitole rozebírám tri díla skladatelů dvacátého století, kteří byli ovlivněni jazzem a odhaluji, jak jejich díla používala prvky Afro-americké hudby. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my thesis i analyze the history of jazz, since the time of the slavery, and Ii follow how the African American people from various locations and tribes were forced to go in America to work. I divide each period, starting chronologically and explaining how Afro- Americans developed the music which today is called jazz. I analyze the elements from African music that African Americans were using and i move into the era that their style was flourishing in New Orleans. I then speak about the main genres of their music until jazz appeared, and i write about the different sub-styles and forms that existed, such as spirituals,ragtime, blues and others. In the work it is also mentioned briefly how Jazz came into the Czech Republic, and i illustrate the contribution of Jaroslav Jezek. In two chapters i speak about the typical jazz elements and harmony, and i make some comparison with the classical music elements. In the final chapter i analyze three works from composers of the 20th century that were influenced by jazz, and show how their compositions used elements from the african american music. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010120770106986 | |