Main conducting techniques based on Greek and Cypriot folk music
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15372Identifikátory
SIS: 59993
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Christou, Marios
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Význam předložené diplomové práce lze spatřovat ve skutečnosti, že se zabývá základními problémy dirigentské techniky ve vztahu k řecké a kyperské lidové hudbě. Jednotlivé taktovací dovednosti, seřazené od nejjednodušších k složitějším, jsou osvětlovány slovně i pomocí grafických schémat; k jejich demonstraci a procvičení je pak použit bohatý materiál lidové hudby uvedené oblasti. Vzniku práce samozřejmě předcházelo seznámení se s dosavadní literaturou, především českou a anglickou, věnovanou výcviku taktovacích dovedností. Po technické stránce je třeba připomenout existenci několika softwarových programů pro grafické znázornění dirigentských schémat. Vedle své primární funkce diplomové práce se nabízí možnost praktického využití předloženého textu především v podmínkách řeckého a kyperského hudebního školství, kde práce podobného typu dosud neexistuje.
The importance of this thesis lies in the fact that it deals with the main conducting problems and how they are solved, by using Greek and Cypriot traditional music. Step by step, form the easiest and most fundamental to more complicated situations, the various conducting problems are explained through drawings and schemes, musical examples and relevant information. The main reasons for undertaking this task and subject have to do with organizing the material available and obtained through the course of the facultative study and present them in a matter most suitable to students and scholars interested not only in the art of conducting but also in the traditional music of Greece and Cyprus. By familiarizing with the existing bibliography and through extensive research, use of various software for recreating the music examples and careful design of the conducting pattems, an analytical textbook offering instructions and a meticulous anthology of relevant songs and compositions has been conceived. In this way and to whoever it may concern the thesis can become a guide to the rudiments of conducting and a pleasant, though precise manual conceming pattems and skills.