dc.contributor.advisor | Koťátková, Soňa | |
dc.creator | Kovandová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:48:06Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:48:06Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15404 | |
dc.description.abstract | My diploma work is focused on issues of the integrating process of Romany children into kindergarten. This process is an important presumption for future, successful, whole-life education of these children. The theoretic part clarifies a position of Romany minority in society. It focuses on their separation within historical and social context. Special attention is dedicated to characteristic of preschool age children development, which is focused on Romany child and its situation in family and kindergarten. The practical part finds out factual situation in delimited locality. From teacher's point of view it specifies problems and tried method of working, which is brought with integrating. It limits reasons, and discovers benefits as they are perceived by Romany parents. The acquired information and verified experience can be the basis for creation of the specific integrating proposal. | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce zpracovává problematiku začleňování romských dětí do mateřských škol, jako důležitý předpoklad pro budoucí úspěšné celoživotní vzdělávání. Teoretická část objasňuje postavení romské menšiny ve společnosti, zaměřuje se na její vyloučení v rámci historického a sociálního kontextu. Zvláštní pozornost je věnována charakteristice vývoje dítěte předškolního věku se zaměřením na romské dítě a jeho situaci v rodině a mateřské škole. Praktická část zjišťuje konkrétní situaci ve vymezené lokalitě. Z pozice učitelek mateřských škol konkretizuje problémy i osvědčené způsoby práce, které sebou začleňování přináší. Vymezuje též důvody a odhaluje přínosy tak, jak je vnímají romští rodiče. Získané informace a ověřené zkušenosti mohou být podkladem pro vytvoření konkrétního návrhu na začleňování. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Začleňování rómských dětí do mateřských škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58442 | |
dc.title.translated | The integrating process of romany children in to kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000976781 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce zpracovává problematiku začleňování romských dětí do mateřských škol, jako důležitý předpoklad pro budoucí úspěšné celoživotní vzdělávání. Teoretická část objasňuje postavení romské menšiny ve společnosti, zaměřuje se na její vyloučení v rámci historického a sociálního kontextu. Zvláštní pozornost je věnována charakteristice vývoje dítěte předškolního věku se zaměřením na romské dítě a jeho situaci v rodině a mateřské škole. Praktická část zjišťuje konkrétní situaci ve vymezené lokalitě. Z pozice učitelek mateřských škol konkretizuje problémy i osvědčené způsoby práce, které sebou začleňování přináší. Vymezuje též důvody a odhaluje přínosy tak, jak je vnímají romští rodiče. Získané informace a ověřené zkušenosti mohou být podkladem pro vytvoření konkrétního návrhu na začleňování. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma work is focused on issues of the integrating process of Romany children into kindergarten. This process is an important presumption for future, successful, whole-life education of these children. The theoretic part clarifies a position of Romany minority in society. It focuses on their separation within historical and social context. Special attention is dedicated to characteristic of preschool age children development, which is focused on Romany child and its situation in family and kindergarten. The practical part finds out factual situation in delimited locality. From teacher's point of view it specifies problems and tried method of working, which is brought with integrating. It limits reasons, and discovers benefits as they are perceived by Romany parents. The acquired information and verified experience can be the basis for creation of the specific integrating proposal. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009767810106986 | |