Zobrazit minimální záznam

The integrating process of romany children in to kindergarten
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorKovandová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:48:06Z
dc.date.available2017-04-10T12:48:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15404
dc.description.abstractMy diploma work is focused on issues of the integrating process of Romany children into kindergarten. This process is an important presumption for future, successful, whole-life education of these children. The theoretic part clarifies a position of Romany minority in society. It focuses on their separation within historical and social context. Special attention is dedicated to characteristic of preschool age children development, which is focused on Romany child and its situation in family and kindergarten. The practical part finds out factual situation in delimited locality. From teacher's point of view it specifies problems and tried method of working, which is brought with integrating. It limits reasons, and discovers benefits as they are perceived by Romany parents. The acquired information and verified experience can be the basis for creation of the specific integrating proposal.en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce zpracovává problematiku začleňování romských dětí do mateřských škol, jako důležitý předpoklad pro budoucí úspěšné celoživotní vzdělávání. Teoretická část objasňuje postavení romské menšiny ve společnosti, zaměřuje se na její vyloučení v rámci historického a sociálního kontextu. Zvláštní pozornost je věnována charakteristice vývoje dítěte předškolního věku se zaměřením na romské dítě a jeho situaci v rodině a mateřské škole. Praktická část zjišťuje konkrétní situaci ve vymezené lokalitě. Z pozice učitelek mateřských škol konkretizuje problémy i osvědčené způsoby práce, které sebou začleňování přináší. Vymezuje též důvody a odhaluje přínosy tak, jak je vnímají romští rodiče. Získané informace a ověřené zkušenosti mohou být podkladem pro vytvoření konkrétního návrhu na začleňování.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZačleňování rómských dětí do mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-16
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58442
dc.title.translatedThe integrating process of romany children in to kindergartenen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph000976781
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce zpracovává problematiku začleňování romských dětí do mateřských škol, jako důležitý předpoklad pro budoucí úspěšné celoživotní vzdělávání. Teoretická část objasňuje postavení romské menšiny ve společnosti, zaměřuje se na její vyloučení v rámci historického a sociálního kontextu. Zvláštní pozornost je věnována charakteristice vývoje dítěte předškolního věku se zaměřením na romské dítě a jeho situaci v rodině a mateřské škole. Praktická část zjišťuje konkrétní situaci ve vymezené lokalitě. Z pozice učitelek mateřských škol konkretizuje problémy i osvědčené způsoby práce, které sebou začleňování přináší. Vymezuje též důvody a odhaluje přínosy tak, jak je vnímají romští rodiče. Získané informace a ověřené zkušenosti mohou být podkladem pro vytvoření konkrétního návrhu na začleňování.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma work is focused on issues of the integrating process of Romany children into kindergarten. This process is an important presumption for future, successful, whole-life education of these children. The theoretic part clarifies a position of Romany minority in society. It focuses on their separation within historical and social context. Special attention is dedicated to characteristic of preschool age children development, which is focused on Romany child and its situation in family and kindergarten. The practical part finds out factual situation in delimited locality. From teacher's point of view it specifies problems and tried method of working, which is brought with integrating. It limits reasons, and discovers benefits as they are perceived by Romany parents. The acquired information and verified experience can be the basis for creation of the specific integrating proposal.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009767810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV