Kořeny. Kam patříme? Téma domova v souvislostech
Rootage. Where do we belong? Home in contex.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15410Identifikátory
SIS: 58861
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Arbanová, Linda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce zkoumá aspekty domova a pocit zakotvení. Tyto aspekty jsou v práci popsány ve třech oblastech jako: 1. vztahy určitým lidem (sociální aspekt domova), 2. přináležení ke kulturně-duchovnímu kontextu (duchovní a myšlenkový aspekt), 3. vztahy místům a věcem (hmotný aspekt). Ústředním tématem práce je aspekt domova jako sepětí s určitým fyzickým místem (umělým a přírodním). Místo domova je charakterizováno jako prostředí existenciální opory, jež by člověku mělo v ideálním případě poskytovat pocit bezpečí a jistoty. Práce se snaží definovat, jaké místo je schopné tuto oporu poskytovat. Zdůrazňuje důležitost charakteru prostředí, ve kterém žijeme, pro pocit domova. Dále práce reflektuje odraz tématu ve výtvarném umění a předkládá možnou aplikaci ve výtvarné výchově.
This thesis is concerned with different aspects of home. They are here classified into three areas: 1. Home in relation to people, 2. Home in relation to a cultural context, 3. Home in relation to places and things. This thesis focuses on home as connected with a physical place (artificial and natural). The place of home is characterised as a place of existencial support which should let people feel safe. The thesis tries to define what kind of place is able to provide such support. It also emphasises the character of a place and its importance for feeling at home. The thesis reflects the connection of the topic to the area of fine art and puts forward possible application of the topic in teaching art.