dc.contributor.advisor | Kargerová, Jana | |
dc.creator | Kučerová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:51:09Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:51:09Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15413 | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma work called Family-School Communication and Cooperation on Primary Education is to map forms of the cooperation between parents and schools on basis of history and procedures verified in practice. The work attends to conceptions of parents and teachers cooperation and communication in different alternative ways of education. Simultaneously it offers the view to a specific situation of the author's practise, which was the result of the poor quality of parent - school cooperation and communication. Pursuant to piece of knowledge from the theoretical part of the work, the author tries to solve the situation and to achieve the good-class and mutually cooperated relation between parents and schools. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce nazvaná Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni si klade za cíl zmapovat způsob spolupráce rodičů a školy na základě historických podkladů, a prakticky ověřených postupů. Blíže se věnuje pojetí spolupráce a komunikace rodičů a školy v různých alternativních směrech. Zároveň nabízí čtenáři nabízí vhled do situace z autorčiny praxe, jež byla důsledkem nekvalitní komunikace a spolupráce školy s rodinou. Na základě poznatků z teoretické části se autorka snaží situaci dále řešit a dosáhnout kvalitního, vzájemně spolupracujícího vztahu mezi rodiči a školou. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-12 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58383 | |
dc.title.translated | Family - school communication and cooperation on primary education | en_US |
dc.contributor.referee | Dobiášová, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 000980337 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce nazvaná Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni si klade za cíl zmapovat způsob spolupráce rodičů a školy na základě historických podkladů, a prakticky ověřených postupů. Blíže se věnuje pojetí spolupráce a komunikace rodičů a školy v různých alternativních směrech. Zároveň nabízí čtenáři nabízí vhled do situace z autorčiny praxe, jež byla důsledkem nekvalitní komunikace a spolupráce školy s rodinou. Na základě poznatků z teoretické části se autorka snaží situaci dále řešit a dosáhnout kvalitního, vzájemně spolupracujícího vztahu mezi rodiči a školou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma work called Family-School Communication and Cooperation on Primary Education is to map forms of the cooperation between parents and schools on basis of history and procedures verified in practice. The work attends to conceptions of parents and teachers cooperation and communication in different alternative ways of education. Simultaneously it offers the view to a specific situation of the author's practise, which was the result of the poor quality of parent - school cooperation and communication. Pursuant to piece of knowledge from the theoretical part of the work, the author tries to solve the situation and to achieve the good-class and mutually cooperated relation between parents and schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009803370106986 | |