"V každém člověku je slunce - je třeba nechat ho svítit" (Sokrates). Emocionální vyjadřování dítěte prostřednictvím výtvarných vyjadřovacích prostředků. Výtvarná tvorba dětí jako oblast rozvoje emotivní složky osobnosti, jako důležitý prostředek komunikace
"There is the Sun in every man - just let it shine" (Socrates). Emotional expression of children using artistic skills. Art and creativity in emotional development of an individual and as a means of communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15421Identifikátory
SIS: 58447
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hazuková, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
19. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá v teoretické části významem emocí v životě člověka, jejich ontogenetickým vývojem v předškolním věku. Dotýká se emočně významných vztahů, které dítě v předškolním věku ovlivňují. Hledá význam rozvoje emocionální složky osobnosti dítěte a možnosti tohoto rozvoje prostřednictvím výtvarných vyjadřovacích prostředků. Dále se zabývá problematikou sociální komunikace a jejího uplatnění v rámci výtvarných činností. Těžištěm diplomové práce jsou náměty výtvarných aktivit se zaměřením na emocionální rozvoj dětí a využití těchto aktivit jako prostředku komunikace. Praktická část obsahuje záznamy realizace těchto námětů, jejich zhodnocení a dokumentaci.
In the theoretical part this dissertation assesses the importance of emotions in life of an individual and emotional ontogenesis at pre-school level. Emotionally determining relationships and their impact on pre-school children are discussed. Research focuses on significance of a child's emotional development and ways of artistic expression of emotions. Further on, the relevancy of communication and social skills and their use in Art have been studied as well. An emphasis has been put on suggestions of the artistic activities focused on emotional development of children and on use of these activities as a means of communication. A practical component of the dissertation reviews and evaluates the activities carried out and also presents the data collected.