dc.contributor.advisor | Vodáková, Jitka | |
dc.creator | Dvořáková, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:55:08Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:55:08Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15429 | |
dc.description.abstract | The main object of the thesis is to outline a progress of environmental training in nursery schools in the Czech republic, its reference to activities issued from Framework Educational Programme for Pre- primary Education and characteristics of the present situation of environmental training in chosen schools. The thesis suggests the collection of topics of scrap and residual materials utilization for children works and follows the teacher's interest of using these materials in proces of education. It also tests eligibility of using the activities for children progress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Hlavním záměrem diplomové práce je nastínění vývoje environmentální výchovy v mateřských školách u nás, její vztah k činnostem vycházejícím z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a charakteristiky současného stavu environmentální výchovy na vybraných mateřských školách. Diplomová práce navrhuje soubor námětů využití odpadových a zbytkových materiálů pro pracovní činnosti dětí a sleduje zájem učitelek využívat tento materiál v procesu výchovně vzdělávací činnosti. Ověřuje také vhodnost zařazování těchto aktivit na rozvoj dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Environmentální výchova v předškolním vzdělávání - využití odpadových a zbytkových materiálů pro práce v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58437 | |
dc.title.translated | Environmental training in pre-primary education - Utilization of scrap and residual materials for works in nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Šircová, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 000976771 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním záměrem diplomové práce je nastínění vývoje environmentální výchovy v mateřských školách u nás, její vztah k činnostem vycházejícím z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a charakteristiky současného stavu environmentální výchovy na vybraných mateřských školách. Diplomová práce navrhuje soubor námětů využití odpadových a zbytkových materiálů pro pracovní činnosti dětí a sleduje zájem učitelek využívat tento materiál v procesu výchovně vzdělávací činnosti. Ověřuje také vhodnost zařazování těchto aktivit na rozvoj dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main object of the thesis is to outline a progress of environmental training in nursery schools in the Czech republic, its reference to activities issued from Framework Educational Programme for Pre- primary Education and characteristics of the present situation of environmental training in chosen schools. The thesis suggests the collection of topics of scrap and residual materials utilization for children works and follows the teacher's interest of using these materials in proces of education. It also tests eligibility of using the activities for children progress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009767710106986 | |